Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Jó, ha tudjuk, mit tehetünk, ha hibás a megvásárolt termék!

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Mindig írásban kell jelezni a kereskedőnek, ha hibás az általunk vásárolt termék, mert ez lehet az alapja a fogyasztói panasznak - mondta a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője. Sokan még nem mennek el odáig, hogy szakértői véleménnyel is bizonyítsák igazukat.

"Ha bármit megveszek és látom, hogy hibás, akkor rögtön jeleznem kell a cégnek, hogy valami probléma van. Ezt mindenképpen e-mailben, írásban tegyük - hívta fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője.

Kóródy Dávid elmondta: "ha erre nem válaszolnak vagy elutasítják a panaszunkat, a jogszabály szerint díjmentes javítást, cserét lehet kérni. Nagyon fontos, hogy a kereskedőnek ezt meg is kell tennie, ha nem tudja bebizonyítani, hogy a hiba akkor történt, miután átvettem a terméket. Akkor sem kell aggódni, ha nem garanciális terméket vásároltunk, mert az is élvez védelmet, csak picit kevesebbet. Általában a tízezer forint alatti értékű termékekre nincs egyéves jótállás, de van a hat hónapos többletvédelem."

A Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője kiemelte, hogy a fogyasztók nincsenek eléggé tisztában azzal, hogy mit lehet és mit nem lehet kérni.

"Nem lehet például rögtön visszakérni a pénzt, ha rossz a termék, kijavítást, kicserélést lehet kérni. Sokan azt mondják, hogy a kereskedő csak annyit vállalt, hogy levásárolhatja a terméket, de ha ez a fogyasztónak nem megfelelő, nem kell elfogadnia, a törvény ilyet nem mond, a kijavításhoz, kicseréléshez kell ragaszkodni" - mondta Kóródy Dávid.

A Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője a szakvéleményről is beszélt. Mint mondta, megtörtént, hogy egy negyvenezer forintos sportcipőnek például, ha két használat után kilyukadt a talpa, a szakvélemény azonban azt írta, hogy a fogyasztó egyedi járásmódja miatt történt, tehát a szakértő utasította el a fogyasztó igényét. Független szakvéleményt kell becsatolni - hívta fel a figyelmet Kóródy Dávid.

"A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság laboratóriumában is van lehetőség ilyen vizsgálatra, ez a cipő esetében néhány ezer forintba kerül. Ha bebizonyosodik, hogy gyártási hibás volt a termék, akkor a jog szerint a fogyasztónak vissza kell kapnia az ingyenesen kijavított cipőt és a megelőlegezett szakvélemény költségét is" - hangsúlyozta az InfoRádióban a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője.

Hanganyag: Sipos Ildikó

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!

Paphos képekben

Ciprusi fotók, fantasztikus élmények. Nézd meg most!