Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Könnyű volt, de az ötöshöz kellett figyelni a matematika érettségin

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az átlagos képességű diák is jól teljesíthetett az idei matematikai érettségin, mert könnyűek voltak a feladatok - mondta az InfoRádiónak Veres Pál, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium matematika tanára.

„Az idei középszintű érettségi kifejezetten könnyűnek tekinthető azoknak, akik legalább alapismeretekkel rendelkezett. Az első füzetben, amit negyvenöt perc alatt kellett megoldani, kifejezetten egyszerű definíciókra és azok alkalmazására volt csak szükség. Egy részét akár fiatalabb tanítványaink is meg tudták volna oldani, természetesen a hibátlan megoldáshoz szükség volt a fogalmak pontos ismeretére” - mondta a miskolci Földes Ferenc Gimnázium matematika tanára.

Veres Pál hozzátette: „a második részben pedig feladatokat kellett kifejteni, egy-egy feladaton belül több kérdés is volt, ami közül lehetett választani. Akinek kicsit nehezebben megy a matematika, kisebb pontszámú, könnyebb feladatrészt is választhatott, akinek jó volt, az összeset meg tudta oldani. Az elégséges szintet bárki meg kellett hogy írja. Követelményeiben, feladattípusaiban nagyon könnyű volt, de aki jelest szeretett volna, nagyon oda kellett figyelni, mert azért apró kis finomságok voltak benne és számolási pontosságot igényelt.”

A szaktanár elmondta, hogy az első rész tizenkét feladata között volt egyszerű egyenletmegoldás, egyszerű geometria, állítás megfordítás is. Mint kiemelte, nem volt igazán nehéz, rutin és alapismeretek kellettek hozzá, de sokat az úgynevezett józan paraszti ésszel is meg lehetett csinálni.

A második részben három kötelező és háromból két szabadon választott feladat volt. Ezekről Veres Pál úgy fogalmazott: „a kombinatorikai, valószínűségszámításos feladatoktól szoktak megijedni a gyerekek, de itt ilyen csak egy-egy feladatrész volt, tehát nem riaszthatta el őket. Az első feladat egy egyszerű elsőfokú egyenlet és egy másodfokú egyenlőtlenség megoldása volt, a második szintén egy egyszerű geometria példa, amiből korábban több tucatot megoldottak. Az utolsó feladatok voltak kicsit összetettebbek, volt benne koordinátageometria, de sokat segített, ha a diák lerajzolta. A statisztika feladat a szöveg hosszúsága miatt volt inkább ijesztő, de olyan elemeket tartalmazott, amelyeket sokszor gyakorolhattak; kördiagram rajzolás, adatok leolvasása oszlopdiagramról, átlagból visszafelé számítani elemeket – ezeket viszonylag egyszerűen meg lehetett csinálni. A geometria feladat is könnyűnek mondható.”

„Egy átlagos képességgel rendelkező diák egy közepes, jó szintet biztosan tudott teljesíteni, ahhoz hogy ötöst írjon, tehát nyolcvan százalék fölött teljesítsen valaki, figyelni kellett a pontosságra” – foglalta össze a miskolci Földes Ferenc Gimnázium matematika tanára.