Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Megújult és interaktív lett a KRESZ-vizsga

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Két animációs kisfilmmel bővült a KRESZ vizsga. A Nemzeti Közlekedési Hatóság tájékoztatása szerint már ezen a héten a kisfilmeket is tartalmazó új számítógépes feladatsorral folytak a vizsgák. Pető Attila gépjárműoktató szerint hasznosak az újítások.

„A tesztkérdések mostanában folyamatosan megújulnak. Míg annak idején egy tesztkönyvet akár 10 évig is ugyanabban a formában használtunk, addig most szinte hetente, havonta és akár naponta lehet új kérdésekkel találkozni. Létezik egy szerzői gárda, aki ezzel foglalkozik és írogatja a kérdéseket” - mondta Pető Attila gépjárműoktató.

Hozzátette: nagy változás, hogy nem lehet bemagolni a tesztkérdéseket a vizsgára, hanem meg kell tanulni a tananyagot, mert csak akkor tudunk válaszolni a feladatokra.

„Még egy változás, hogy a két videós kérdésből az egyik 3, a másik pedig 1 pontot ér. A tesztfeladatok között tíz darab 3 pontos kérdés van és mivel összesen tíz hibát lehet ejteni a vizsgán, ha valaki egy ábrás vagy videós kérdést elront, akkor megcsappan az esélye a sikeres vizsgára” - hangsúlyozta a gépjárműoktató.

Pető Attila elmondta, hogy a videó egy tíz másodperces megrajzolt animáció, amely azt a helyzetet szimulálja, hogy egy autóban ülünk. Az autó elindul, haladunk benne egy úton, megnézhetjük a közúti jelzéseket és amikor megáll az animáció, választ kell adni a kérdésre.

„Minden olyan gyakorlat fontos a járművezetés elsajátítása során, ami valóban a közlekedés veszélytelenségét szolgálja. Annak idején sokszor bosszankodtunk, hogy a tanulók bemagolták a tesztkérdéseket, megfeleltek a vizsgán, de amikor beültek az autóba, még a stoptáblát sem ismerték fel" - jegyezte meg a gépjárműoktató.

"Ezek az új típusú kérdések nem elsősorban azt szolgálják, hogy a vizsgák sikerüljenek, hiszen az csupán egy állomás a járművezető-képzés folyamatában, hanem ténylegesen azt szolgálják, hogy ha az utakra kimegyünk, akkor megfelelően képzett, jól közlekedő és balesetet elkerülő járművezetőkké váljunk” - fogalmazott Pető Attila.

A gépjárműoktató elmondta, hogy kísérletképpen KRESZ-órákon kipróbálta tanulóival a feladatokat.

„A tanulóknak tetszettek a feladatok, mert az életszerűség miatt jobban bele tudják képzelni magukat a helyzetbe. Nem is rontották el őket, tehát az eredmények ettől biztosan nem lesznek rosszabbak” - mondta Pető Attila gépjárműoktató az InfoRádiónak.