Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Így kell hidegben sportolni

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A ruházattal és meleg védőitalokkal is fel kell készíteni a szervezetet arra, ha hűvösebb időben végzünk sporttevékenységet - mondta az InfoRádiónak az Országos Sportegészségügyi Intézet Teljesítmény-diagnosztikai Kutató Osztály vezetője. Kovács Péter kiemelte, az elmúlt napokban tapasztalt lehűlés drasztikus változás, az alkalmazkodás pedig kihívás a sportoló felnőttek és gyermekek számára.

A hétvégén még volt, ahol 25 fok felett volt a hőmérséklet és élvezhettük a tűző napsütést, most pedig már több helyen 10 fok alatt van, esik az eső, fúj a szél. Az ilyen drasztikus változás a fiatalok és az idősebbek szervezetét jobban megviseli. A rendszeresen mozgók alkalmazkodóképessége jobb, amit meg is lehet támogatni – mondta az Országos Sportegészségügyi Intézet Teljesítmény-diagnosztikai Kutató Osztály vezetője.

Kovács Péter elmondta, a szabadban végzett mozgásra megfelelően fel kell készülni. „Fontos az öltözet, illetve az is, hogy a hűvösebb időben végzett sportolás után milyen gyorsan tudunk száraz ruhába öltözni, előtte pedig jót tehet egy forró zuhany is.”

Szabadban tartott iskolai tornaóra esetén az elvárt póló és a rövidnadrág ilyenkor már kevés. Javasolt az ízületeket, a nagyobb testrészeket speciális öltözékkel védeni – hívta fel a figyelmet az Országos Sportegészségügyi Intézet Teljesítmény-diagnosztikai Kutató Osztály vezetője.

„Nem mindenkinek van lehetősége, hogy jól szellőző, vízhatlan, speciális sportruházatot viselni, de biztosítani kell a szellőzést és a hőleadást, az sem jó, ha túl vannak öltöztetve a gyerekek” - fűzte hozzá Kovács Péter.

Az Országos Sportegészségügyi Intézet Teljesítmény-diagnosztikai Kutató Osztály vezetője kiemelte, fontos szempont, hogy milyen tevékenységet végzünk a szabad ég alatt, hiszen a labdajátéknál használt műfüves talaj vagy beton csúszhat is, az sem mindegy, milyen a lábbeli.

„Célszerű, ha van külön melegebb és hidegebb időszakra való kinti öltözete is a gyereknek” - hangsúlyozta Kovács Péter.

Vizes sportot űző gyerek esetében a megelőzés még fontosabb, Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek biztosításával előzhetjük meg, hogy megfázzanak. Az Országos Sportegészségügyi Intézet Teljesítmény-diagnosztikai Kutató Osztály vezetője azt javasolta, bújjanak azonnal köntösbe, ahogy kijönnek a medencéből.

Kovács Péter hozzátette: „Fontos, hogy az edzés után legyen biztosítva a meleg vizes zuhany, a száraz ruha, és akár a védőital is. Labdarúgásban például még szezon van, hozzá vannak szokva a játékosok, hogy rossz időben is játszani kell, ezért akár egy éles mérkőzésen a szünetben ruhát cserélnek.”

Annak, aki felkészületlenül végez sporttevékenységet, jobban megterheli a szervezetét a hideg idő. Lehet, hogy nem is közvetlenül az edzés után érzi, de legyengülhet az immunrendszere, például iskolában, vagy nagyobb közösségben fogékonyabb lesz a betegségekre.