Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Tarlós: a metró leállítása közlekedési káoszt okozna

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Beláthatatlan politikai következményei lehetnek annak, ha biztonsági kockázatok miatt még a felújítási munkák megkezdése előtt le kellene állítani a 3-as metrót – mondta Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.

A 3-as metró utasbiztonsága a szakvélemények alapján nem rossz, de amint ez negatív lesz, a BKV vezetése le fogja állítani a közlekedést a vonalon, a politikai következményektől és választási időponttól függetlenül – mondta Tarlós István az InfoRádió Aréna című műsorában. A főpolgármester kiemelte: gyakoribb ellenőrzéseket végeznek, és az első gyanús jelre intézkedni fognak a szakemberek. Hozzátette: ami az üzembiztonságot illeti, rosszabb a helyzet.

Tarlós István hangsúlyozta: minél jobban folyik az időhúzás, annál később oldódik meg a probléma, a kivitelezési munkák hosszú átfutási ideje miatt.

„Ha a 3-as metrót egy váratlan fejlemény miatt még az előtt le kell állítani, hogy a felújítási munkák megkezdődnének,

az egy érvelhetetlen politikai skandalum lesz

a teljes politikai közösség számára, és ezt szeretném elkerülni” - mondta a főpolgármester.

Ha a metrót le kellene állítani, az közlekedési káoszt idézne elő, de emberi számítás szerint ilyenre ma még nem kell számítani – tette hozzá.

A főváros erejéhez mérten mindent megtett a földalatti vonal felújításának mielőbbi elindulásáért – emelte ki Tarlós István. Emlékeztetett arra, hogy az elmúlt években nőtt az utasbiztonság azzal, hogy jelentős hosszban felújították a vágányokat.

Kiemelte, hogy

a 3-as metró ügyével csak 2015 után lehetett érdemben foglalkozni,

mivel akkor vállalta át a kormány a BKV 70 milliárdos adósságát, korábban semmilyen kötelezettséget nem tudtak vállalni.

A főpolgármester beszélt arról is, hogy a kormányzati támogatási szerződésben a rekonstrukcióra rendelkezésre álló 137 milliárd forintos összeget nem lehet túllépni. Emiatt írta ki Budapest ismét a tervezési tendert, aminek a már kész kivitelezési tervekhez kell igazodnia, így elkerülhetők lesznek a korábban tapasztalt túlárazások.

Arra is felhívta a figyelmet, hogy a főváros saját erőből oldotta meg az autóbuszos pótlást a 3-as metróvonal rekonstrukciója idejére, mivel – bár a kormányzat a magyar buszok vásárlására ösztönözte az önkormányzatot – az elmúlt fél évben egyetlen magyar autóbusz sem készült.