Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Ezt tudja, ha vissza kell vinni a karácsonyi ajándékot

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Nem kötelesek visszafizetni a boltosok a karácsony után visszavitt hibás, minőségileg kifogásolt vagy rosszul megválasztott termékek vételárát - mondta az InfoRádió által megkérdezett fogyasztóvédelmi szakember. Siklósi Máté elmondta: a tulajdonosoknak cserére vagy javíttatásra van lehetőségük.

Szavatosság - jótállás

A szavatosság minden vásárolt termékre érvényes. Ez két év, de ez kevesebb jogot biztosít, mint az egyéves kötelező jótállás, mert csak fél évig van lehetőségünk arra, hogy bizonyítási kényszer nélkül reklamáljunk – mondta a fogyasztóvédelmi szakember.

karácsonyi ajándék

„Azokra a tartós fogyasztási cikkekre, amelyeknek tízezer forint fölött van az ára, egy évig vonatkozik a kötelező jótállás. Ennek teljes ideje alatt ki kell cserélni vagy javítani kell és adott esetben vissza kell fizetni a vételárat, amíg a cég be nem bizonyítja, hogy a hibát az átvétel után okozta a fogyasztó.”

Siklósi Máté kiemelte, egyéb jogosítványai is vannak a nagyobb értékű fogyasztási cikket vásárlóknak.

„Meghibásodás esetén a vásárlás után három munkanapon belül visszaviszi a terméket, akkor azt nem lehet javítani, azonnal ki kell cserélni.”

Visszajár a pénz?

Hibás termék esetén a fogyasztók nagy többsége egyből pénzt szeretne visszakapni. Ez nem helyes eljárás, a Polgári Törvénykönyv hiba esetén kötelezi a kereskedőt arra, hogy javítást vagy cserét ajánljon fel. Ha az üzletben ezt nem sikerül rendezni, békéltető testülethez kell fordulni – ajánlotta a fogyasztóvédelmi szakember.

„Az internetes vásárlás előnye, hogy a termékekkel kapcsolatos információk elérhetősége, az árak összehasonlíthatósága könnyebb."

Siklósi Máté elmondta, a bizalom erősítésére az Európai Unió szervei létrehozták az úgynevezett 14 napos elállási jogot, ami azt jelenti, hogy ezen időn belül akkor is visszaküldhető a termék, és vissza kell, hogy fizessék a termék és a kiszállítás díját, ha már kipróbáltuk. Ezt a jogot egy üzletben vásárolt termék esetén nem biztosítja a jogalkotó - tette hozzá a fogyasztóvédelmi szakember.