Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Káoszt okozhat a metró és a HÉV összekötése

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Metróért Egyesület szerint a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése szakmaiatlan. Bíró Endre kiemelte, hogy a beruházás nem térülne meg és komoly problémákat okozhatna az utasok számára.

Sajtóértesülések szerint folyamatban van a tervek elkészítése a gödöllői HÉV-vonal és a 2-es metró összekötésére. A Magyar Idők írt arról, hogy a projekt előkészítésére kiírt ötmilliárd forintos pályázatot a Főmterv Zrt. nyerte el, és az elképzelések szerint a gödöllői HÉV öt megállóját új helyre költöztetnék, új síneket fektetnének le.

A beruházás eredményeként egy új szárnyvonal épülhet, amely elérheti Rákoskeresztúrt, a Főmterv ezen elképzelései megerősítik azt a korábbi információt, amely szerint az új vonal a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött 2-es metró és a HÉV nyomvonalából. A HÉV az Örs vezér tere és Mátyásföld között majdnem a teljes vonalon a föld alá kerülne, új P+R parkolókat és akadálymentesített megállókat létesítenének.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint a gödöllői HÉV-et mielőbb fel kell újítani. Hozzátette: a pálya, a biztosítóberendezés is rekonstrukcióra szorul, a szerelvényeket is le kell cserélni.

Bíró Endre ugyanakkor kiemelte, hogy a két vonal összekötése komoly problémákat is okozhat az utasok számára. Szakmaiatlan ez javaslat, mert a HÉV és a metró rendszeresében csak a nyomtáv a közös, minden más rendszer eltér. Ráadásul az új rendszerben hibrid szerelvények járhatnak Gödöllőre, más irányba pedig egyszerű kocsik.

A metróperonokon kaotikus állapotok alakulhatnak ki, mert sokan hibrid, mások pedig a sima szerelvényeket várnák és ennyi ember befogadására nem alkalmasak a meglévő állomások

– tette hozzá a Metróért Egyesület elnöke, akinek a becslései szerint akár 500 milliárd forintnál is többe kerülhetne ez a beruházás.

A Magyar Idők arról is beszámolt, hogy a tervezett járműpark szerelvényei hosszabb lehetnek, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és alkalmasak lennének babakocsi- és kerékpárszállításra is.