Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A vendégek vittek minden mozdíthatót

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A washingtoni Mayflower szálló visszavásárolja a vendégeitől az általuk eltulajdonított tárgyakat, és még büntetésre sem kell számítaniuk.

"Minden ellopott tárgy mögött ott rejlik eltűnésének története, egy kiállítás keretében ezt akarjuk elmesélni" - árulta el a marketing-igazgató a különös ajánlat célját a Corriere della Sera című olasz napilapnak.

A szálloda számára a miértek az érdekesek. Mi késztetett valakit arra, hogy John F. Kennedy amerikai elnök beiktatási bálján elemeljen egy 15 kilogramm súlyú ezüstözött salátás tálat? Miért tüntetett el egy másik ember egy tányért abból a teremből, ahol ebédjét fogyasztotta J. Edgar Hoover, az amerikai Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) rettegett igazgatója?

A Mayflower csaknem százéves fennállása alatt a vendégek mindent vittek, amit mozdítani tudtak: porcelánokat, szőnyegeket, bronzkulcsokat, hamutartókat, vázákat, poharakat. Az utóbbi időben inkább a törülköző és a fürdőköpeny a kedvelt tárgy a tolvajok között.

Az igazgató hangsúlyozta: nem tekintik tolvajoknak a kleptomániás vendégeket, legalábbis a régieket nem.

"A múltban szokás volt az utazásról emléket hazavinni. Az emberek nem feltétlenül gondolták, hogy lopnak" - mondta elnézően.

A probléma nem csak a Mayflowert érinti, amely évente 300 ezer dollárt ad ki az eltűnt tárgyak pótlására. Minden szálló vadászterep, még a legfedhetetlenebb ember számára is.

Az American Lodging Association adatai szerint 2000-ben 100 millió dollárba kerültek az amerikai szállodáknak a lopások.

Az "amnesztia" a Mayflower esetében beválni látszik. Már sok tárgyat, köztük a súlyos salátás tálat is visszaadták. Volt, aki négy, "Washington DC Mayflower Hotel" jelzéssel ellátott ezüstkanalat küldött vissza azzal, hogy az apjától örökölte.

Nem a Mayflower az első szálloda, amely ilyen akciót indított. A Holiday Hotel 2003-ban hirdette meg a Towel Dayt, a törülköző napját. Aki visszaadta az ellopott törülközőt, az kapott egy új, zöld csíkosat, azzal a feltétellel, hogy elmondja: hogyan és mikor csente el a másikat.