Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Miért pont ma volt \"ízesített\" a brit bulvárlap egy darabja?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Összeomló városházáról, megyeszékhelyeket meglátogató ufókról és újszülöttekbe ültetett mikrocsipekről szóló álhírekkel tréfálta meg olvasóit több magyarországi újság április elsején. Nagy-Britannia és Ausztrália sajtója is kivette a részét a bolondozásból.

A magyarországi sajtóban leginkább a megyei napilapoknál vált hagyománnyá, hogy április 1-jén álhíreket közölnek. A legbuzgóbb tréfamester több mint húsz éve a Somogy Megyei Hírlap, amely ugyan egyszer kisebb pánikot okozott azzal a bolondok napi hazugsággal, hogy mindjárt ledől az épülő kőröshegyi völgyhíd, Árpási Zoltán főszerkesztő azonban ígéretet tett arra, hogy ennek ellenére sem hagyják abba a viccelődést.

Nem is tettek ilyet, sőt idén is egy katasztrófát találtak ki. Megbillent a kaposvári városháza tornya az orkánszerű forgószél miatt - közölték a honlapjukon. Az állítólagos természeti csapásról nem más nyilatkozott a lapnak, mint - figyeljenek a névre! - Nincsba János (kitalált) főhadnagy, a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság (sosem létezett) ügyeletese. Ugyanez az újság a weblapján azt írta, hogy két tizenéves géplakatos elrabolt egy Malév-gépet, de aki rákattintott a cikkre, az egy blogon találta magát.

Vicces kedvükben voltak a Délmagyarország szerkesztői is. Õk azt írták, hogy egy olvasójuk ufót látott a szegedi dóm felett, sőt fényképet készített róla. Riportert küldtek a helyszínre, aki a cikk szerint egy "Stonehenge-szerű képződményt" talált a tér közepén. "Lehet, hogy az idegenek űrcélzáshoz használható, bilokálisan is bemérhető jelet építettek a kockakövekből" - elmélkedett a videokamerával dolgozó kolléga, aki a téren üldögélőket is megkérdezte a jelenségről.

A Kisalföld az "Április Elseje Hírügynökségre" hivatkozva közölte - mi több, egy "igazi kamuvideóval" meg is mutatta! - hogy - talán egy üstökös, talán egy meteor, talán egy ufó - húzott át Győr éjszakai égboltján. Legalább ennyire viccesnek érezte a Hajdú Megyei Online szerkesztősége a Debrecen felett átszáguldó repülő csészealjról készített videofelvételt, amelyhez hozzáfűzték, hogy a földönkívüliek már számtalanszor jártak a városban, hiszen "Debrecen energetikailag és turisztikailag is vonzó hely".

A Napló című újság Veszprémből hozta az álhírt, amely szerint július 1-től mikrocsipet ültetnek az újszülöttek bőre alá, hogy pontosabban lehessen azonosítani őket, az idősebbeknél pedig a személyi igazolvány megújítása helyett végzik el ezt a műveletet.

És ez még mind semmi a magyarnál talán fantáziadúsabb brit sajtó április elsejei terméséhez képest.

A Daily Mail azt adta hírül, hogy a brit autóklub ezentúl gyorsabban érkezik a lerobbant kocsikhoz, mert szerelői repülni fognak a hátukra szerelt lökhajtásos puttonnyal.

A Daily Mirror és a Daily Express azt írta, hogy II. Erzsébet brit uralkodó ezentúl spórolni fog, és az easyJet fapados légitársasággal utazik.

Az Independent azt találta ki, hogy az Európai Nukleáris Kutatóközpont a második nagy hadronütköztetőt valószínűleg a londoni metró egyik vonalán alakítja ki.

A Sun egy kis üres felületet hagyott az újságban, és arra biztatta az olvasóit, hogy nyalogassák, mert ez a világ első ízesített lapja.

A BMW hirdetést adott fel a brit újságokban arról, hogy az autói emblémái ezentúl a választásokra készülő szigetország politikai pártjainak színében is megrendelhetők.

A Daily Telegraph azt újságolta, hogy egy brit szolgáltató különlegesen idomított vadászgörények segítségével fekteti le a szélessávú internet kábeleit. Ez a hírt egyébként a Magyar Távirati Iroda is átvette.

Ausztráliában a Sydney Morning Herald és az állami rádió tréfálta meg az embereket azzal, hogy David Beckham az ausztrál foci válogatottba készül, és április elsejei átverés volt az is, hogy egy ausztrál cég kifejlesztette az "emlékező tollat", ami megjegyezi, amit korábban írtak vele.