Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Ralph Lauren már csak ruhát tervez

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Fél évszázad után távozik saját nevét viselő cége vezérigazgatói posztjáról Ralph Lauren. A 76 éves üzletember azonban a ruhatervezést tovább folytatja.

"Az izgalmat jelentős részben a szabályok megszegése okozza. A szabályok megismerni, megszegni és jobbá tenni kell" - fogalmazta meg arc poeticáját Ralph Lauren egy jó pár évvel ezelőtt adott interjúban.

A Bronxban, Ralph Lifshitz néven, bevándorlók gyerekeként született divattervező 28 éves korában, 1967-ben manhattani üzletének megnyitásával nyakkendői árusításával kezdte karrierjét. Igazi ismertségre és sikerre pár évvel később, a nyakkendőkhöz hasonlóan Polo néven futó kollekciójával tett szert, a pólóingeket a hetvenes években Ralph Lauren vezette be a hétköznapi viseletbe a sport területéről. 1971-ben már második Polo butikját nyitotta meg, New York után, Beverly Hillsben. 2007-re már 35 saját boltja volt amerikaszerte, a 76 éves divattervező nyolc milliárd dolláros vagyonával a Forbes magazin szerint a világ 155. leggazdagabb embere.

"Õ az utolsó divattervezők egyike, aki saját cégének vezérigazgatója is" - mondta Kate Beth szakíró a CBS összeállításában.

"Véleményem szerint amit ő az amerikai divatvilágnak adott az a saját elképzelése az amerikai álomról, ahogy az amerikai érzést, világot, az amerikai nyugatot megjelenítette a divatban."

Ralph Lauren jövő hónapban adja át saját nevét viselő cége vezérigazgatói posztját Stefan Larsson-nak, aki a Gap tulajdonában levő Old Navy nevű amerikai márkát gyártó cég elnöke volt. A bejelentésre Amerikában Ralph Lauren részvényei majdnem 4 százalékot emelkedtek - míg a GAP papírjai 3,5 százalékot estek.

"Nagyon nagy hatással voltak rám a filmek, és az a világ, amelyiknek vannak álmai" - mondta magáról 1993-ban egy tévéinterjúban.

A divattervező, akinek a ruhái Amerikában ikonikus daraboknak számítanak, és tömegek vásárolják, szeret a nyilvánosságtól távol dolgozni, ritkán ad tévéinterjút.