Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Egy furcsa tankolás története

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Saját állítása szerint majdnem húsz liter benzinnel csapták be az OMV egyik töltőállomásán azt a férfit, aki panaszával az InfoRádió Fórum című műsorához fordult. Gigor Pál nem hajlandó elhinni, hogy 45 literes tankkal rendelkező autójába 63 liter benzint töltött, és erről megszerezte a hivatalos szerviz igazolását is. Az OMV szerint a hitelesített kút jól működött, az igazságügyi szakértő viszont úgy látja: a kút meghibásodott, a benzinkutas magyarázkodása pedig butaság.

Gigor Pál 2007. július 8.-án délután tankolt az OMV egyik kútjánál. Bár a kutas is felajánlotta segítségét, a férfi egyedül töltötte meg autója tankját. "Éppen hogy bele tettem a pisztolyt a kocsinak a tankjába, a nejem szólt, hogy már 26 liternél tartunk. Azt mondtam neki, hogy ez kizárt, hiszen ennyi nem folyhat bele pár másodperc alatt. Szóltam a kutasnak, hogy valami nem stimmel. Õ odajött és kijelentette, hogy nem tud semmit sem tenni, mert ilyen gyorsan folyik a benzin. Felajánlottam neki, hogy leállítom a kutat, fényképezzük le a kocsi óráját, nézzük meg, hogy mennyit mutat" - emlékezett vissza az InfoRádióban a történtekre a férfi.

Gigor Pál kijelentette, nem hajlandó kifizetni az összeget, hanem hívják ki az OMV szervizének egyik munkatársát, hogy megállapítsa: valójában mennyi benzin van a tankban. "Õ erre nem volt hajlandó, mire én azt kértem, hogy beszélhessek a főnökével. Másfél órát vártunk, ez alatt képtelenek voltak elérni. Egy idő után azt mondtam, hogy teletankolom az autót, amit ők nem nagyon szerettek volna. Akkor 6 liter körül volt az autóban. A szervizkönyv tanúsága szerint a tank 45 literes. Kifizettem a 26 litert és erre rátankoltam még 31 litert. Tehát 57 litert tankoltam a kútnál, hat liter volt még benne, ez összesen 63 liter" - mondta a férfi.

Rosszul állt az autó, vagy kitágult a tank...

Ezt követően írtak egy jegyzőkönyvet, mely szerint Gigor Pál kannába nem tankolt, a kutas pedig végig mellette követte az eseményeket. A férfi a Daewoo-szerviztől hivatalos állásfoglalást kért a tank méretéről, majd azt a jegyzőkönyvvel együtt beküldte az OMV panaszirodájába. A vállalat levélben válaszolt, melyben közölte, hogy a szerviz állásfoglalása csak tájékoztató jellegű.

Gigor Pál szerint a benzinkúton azt valószínűsítették, hogy vagy nem áll egyenesen az autó, vagy nyáron kitágul az autó műanyag tankja. Utóbbit a hivatalos márkaszerviz is cáfolta. Az OMV szerint a kút jól működött

Az OMV Hungária hiteles méréssel tudja bizonyítani, hogy Gigor Pál elméletileg 45 literes kocsijába több benzin került - tudta meg az InfoRádió Fórum című műsora az olajtársaság töltőállomásüzletág-vezetőjétől.

"Kivizsgáltuk az esetet és mind a töltőállomás kútoszlopának pisztolyát, mind magát az oszlopot hitelesítettük. Semmilyen olyan problémát nem láttunk, ami arra utalna, hogy az ügyfél károsodott" - hangsúlyozta az InfoRádióban Müller Zsolt.

Volt már hasonló eset

A töltőállomásüzletág-vezetője szerint a 45 literes hivatalos űrmértékű tankba 56,7 liter benzin került: "Alapvetően ezen tartályok mindegyik egy körülbelüli adatot tartalmaz. Ma már az összes autóban műanyag üzemanyagtartály van. A tartályok pontos méretét egyetlen cég sem adja meg. Nem is tisztem megítélni, hogy mekkora ez a tartály, mi az eset után néhány nappal hitelesítettük a kútoszlopot".

Müller Zsolt arra nem tudott magyarázatot adni, hogy mi történhetett Gigor Pál tankolásánál. Az OMV töltőállomásüzletág-vezetője egyébként már hallott hasonló esetről, de egyetlen olyan eset sem volt, ahol beigazolódott volna az a feltevés, hogy valamilyen mérési pontatlanság történt volna. Az igazságügyi szakértő szerint a kutas "buta, kitérő válaszokat" adott

Az igazságügyi gépjármű műszaki szakértő szerint lehetetlen, hogy ennyi benzin férjen egy ilyen típusú gépkocsiba. Dr. Pálfi János úgy véli, hogy a kút meghibásodott, a benzinkutas magyarázkodása pedig butaság.

Az igazságügyi szakértő szerint teljesen kizárható, hogy ma Magyarországon forgalomban lehetne olyan személygépkocsi, melynek tankjába a hivatalosan megadottnál 20 literrel többet lehetne tankolni.

Dr. Pálfi János szerint a benzinkutas felvetései, miszerint lejtőn állt az autó, vagy kitágult a tank "abszolút buta kitérő válaszok".

Kisebb a tágulása, mint az acélé

"Ez egy buta félrevezetés. Sem hőtágulás, semmi más nem befolyásolhatja egy-két deciliternél nagyobb mértékben a térfogatot. (...) A gyárilag megadott mértéktől egy liternél többel nem lehet nagyobb az eltérés" - hangsúlyozta a szakember.

Dr. Pálfi János szerint a műanyag tank tágulása kisebb, mint az acéllemezé. A szakember szerint kizárt, hogy lyukas lehetett a benzintank, mert akkor folyt volna belőle a jellegzetes szagú üzemanyag.

Ha ilyen nagymértékű eltérés van a kimért adag és a benzintank térfogata között, egyértelmű, hogy az óra nem pontos - jelentette ki az InfoRádió által megkérdezett igazságügyi gépjármű műszaki szakértő.

Hanganyag: Herczeg Zsolt