Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Nincs szükség diétára, hogy leszaladjon tíz kiló!

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Ha Újévkor megfogadta, hogy lemond a pizzáról és a hamburgerről a lenmag és a rizssütemény javára, itt az ideje, hogy átgondolja a fogadalmát - javasolja két amerikai étkezési tanácsadó. David Zinczenko és Matt Goulding bestsellerében, az "Ezt egye, ne azt!" című könyvben azt állítja, hogy egyáltalán nincs is szükség a diétázásra.

A két sikerszerző szerint mindenki nyugodtan eheti azt, amit szeret, és így is megszabadulhat jövő decemberig 5-15 kilótól. Ehhez nem kell más, mint odafigyelni arra, mennyi zsírt, cukrot és tartósítószert tartalmaznak a készételek.

Tanácsot adnak arra is, milyen finom alternatívával helyettesíthetőek azok az ételek, amelyekről sokan azt hitték, hogy egészségesek - holott nem azok.

Íme, néhány "bűnös" - és az étel, amellyel helyettesíthetőek:

1. Korpás muffin (420 kalória, 20 gramm zsír)

Helyettesíthető sonkával, tojással és sajttal angol muffinon (300 kalória, 12 gramm zsír).

A korpás muffin két olyan összetevőt is tartalmaz, amelyet a szervezet reggelenként nem kíván: cukrot és finomított gabonát. Mindkettő növeli a vércukor-szintet. A roston kívül a korpás muffinban a hiedelmekkel ellentétben nincs semmi egészséges.

Ellenben a reggeli szendvics kimondottan jó kezdete a napnak: nem csupán kevesebb kalóriát, zsírt és szénhidrátot tartalmaz, hanem 20 grammnyi fehérjét is, amelyre a szervezetnek kimondottan szüksége van a működésbe lendüléshez.

2. Csirkés Cézár-saláta (900 kalória, 60 gramm zsír)

Helyettesíthető grillezett, vegyes zöldsalátával tálalt csirkehússal (400 kalória, 20 gramm zsír).

A Cézár-saláta egyszerre három ártalmas dolgot is kínál: zsíros dresszinget, parmezán sajtot és pirított kenyérkockákat. Holott hasonló ízélményt kínál az egyszerű, grillezett csirkehús is zöldsalátával, balzsamecettel. Az ecet már önmagában nagy előrelépés a dresszinggel szemben, a parmezán sajt elhagyásával pedig gyakorlatilag alig viszünk be kalóriát a szervezetünkbe az elfogyasztásával.

3. Tonhalas szendvics (900 kalória, 50 gramm zsír)

Helyettesíthető roston sült marhahúsból vagy sonkából készített szendviccsel (500 kalória, 15 gramm zsír).

Bár maga a tonhal egészséges, az olvasztott sajttal és dresszinggel megbolondított, majonézben tocsogó tonhalas szendvics már nem az. A roston sült marhahús és a sonka viszont tele van fehérjével, és megnyugtatóan és meglepően sovány zsírban.

4. Csirkés tortilla (700 kalória, 35 gramm zsír)

Helyettesíthető grillezett csirkehúsból készült szendviccsel (375 kalória, 15 gramm zsír).

A tortilla igazi bűnöző, hiszen önmagában 400 kalóriát tartalmaz, tele van szénhidráttal, keményítővel és zsírral. Ráadásul a formája miatt jó sok dresszinggel lehet nyakon önteni, és sajt, valamint hús is több fér bele, mint egy sima szendvicsre. Egyértelműen egészségtelen.

Ellenben a grillezett csirkehúsból készült szendvics a zsír, a szénhidrát és a fehérje egészséges egyensúlyát kínálja. Mindenképpen mellőzzük azonban a majonézt, amelyet zsírmentes és kalóriaszegény szószokkal helyettesíthetünk.

5. Pulykaburger (850 kalória, 50 gramm zsír)

Helyettesíthető egy szelet hátszínnel (350 kalória, 20 gramm zsír).

Az emberek a pulykahúsról azt hiszik, hogy sovány és egészséges, holott akár olyan zsíros és kalóriadús is lehet, mint a marhából készült húspogácsa. A hátszín viszont az egyik legsoványabb hús, ráadásul fehérjében is igen gazdag.

6. Tésztasaláta (300 kalória, 20 gramm zsír).

Helyettesíthető tojássalátával (200 kalória, 14 gramm zsír).

Az ember mindig bajban van, ha tésztáról van szó, az ugyanis finomlisztből készül, vagyis tele van szénhidráttal. A tojássaláta fogyasztása viszont nem csupán azért jó, mert kalóriaszegényebb, hanem azért is, mert szénhidrát helyett fehérjében dús.