Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

\"Akárki nyer, mi biztosan veszítünk\"

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Mindegy, ki nyeri vasárnap a Golden Globe-ot, a veszteségek mindenképpen nagyok lesznek: Los Angeles legalább 80 millió dollártól esik el. A veszteség majdnem egyharmadát a szervezők kénytelenek leírni, de rosszul jár a divatipar is.

A hollywoodi forgatókönyvírók sztrájkja miatt elmarad a második legnagyobb filmes elismerés, a Golden Globe díjátadó gálája, és ez jelentős érvágást jelent sok embernek.

A divatipar például nagyon rosszul jár. Egy-egy stylist 1000-10000 dollár közötti összeget kér azért, hogy felkészítse az 1300 vendég valamelyikét a nagy estére - árulta el a sztárok ruhájáért felelős Rebecca Resnick.

A legmenőbb sminkesek 300-400 dollárt kérnek egy óráért, az egész napos készenlét esetén pedig a háromezer dollárt is meghaladja a számla. "De ha nem dolgozom, nem is keresek" - tette hozzá a Dior vezető sminkmestere, Pati Dubroff.

De nagyon rosszul jártak a limuzin bérbeadásával foglalkozó vállalkozások sem - egyetlen fuvar nélkül maradtak január 13-án, amely pedig az év legzsúfoltabb napja a számukra.

Csak a szállodaszámla kétmillió dollár

A díjátadó elmaradása miatt azonban - a szervezők után - a divattervezőket éri a legnagyobb kár. "A nagy divatházak mindegyike legalább kétmillió dollárt bukik a díjátadó elmaradásán - csak ennyibe kerülnek a már lefoglalt szállodai szobák és az alkalmazottak bére" - vélekedett Erica Salmon, a Fantasy Fashion League vezetője.

A kisebb divatcégek, amelyek a Golden Globe-gálán próbálnak befutni, még nagyobb viszonylagos károkkal számolhatnak. "8-10 hetet töltöttünk a kollekció tervezésével" - panaszkodott a New York-i Junko Yoshioka egyik vezetője, David Gomez. Több tévés személyiség is az ő ruháikban készült részt venni a gálán, most viszont az az egyetlen reményük, hogy az öltözékeket egy másik neves alkalommal majd el tudják adni.

Azt pedig felmérni sem lehet, hogy mennyit veszítenek a divatházak az elmaradt eladások miatt. "Az ilyen díjátadókat sokkal többen nézik, mint a divatbemutatókat. Ha laphirdetésekkel próbálnánk kiváltani a díjátadó biztosította ingyen reklámot, az több százezer dollárunkba kerülne" - hangsúlyozta a Dior egyik vezető stylistja, Tom Kolovos.