Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A nők szívesebben kísérleteznek az újdonsággal

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Márka-hűek és egyáltalán nem ár-érzékenyek a magyarok, ha fagylaltozásról van szó - mondta az InfoRádiónak a legfrissebb, fagylalt és jégkrém-fogyasztási szokásokat vizsgáló felmérés kapcsán Bagonyai Zsuzsanna. A felmérést készítő fagylaltgyártó magyarországi kommunikációjáért felelős cég munkatársa hozzátette: a fagylaltkülönlegességek elsősorban a nők körében örvendenek népszerűségnek.

Igazi ínyencekké kezdünk válni fagylaltfogyasztásban, a tradicionális ízek közül a csokoládé változatlanul tartja magát, de egyre több új íz jelenik meg a kedvencek között, mint például a habcsókos jégkrém vagy a fenyőmagos carapino fagylalt.

A fagylaltgyártó felmérése szerint az ár kevésbé számít kedvenc jégkrémünk megvásárlásakor. A válaszadók körében a legfontosabb választási szempont az íz, a termék ára pedig csak az ötödik helyen szerepel. A nők jobban szeretik az összetettebb ízkompozíciókat.

Az internetes felmérés eredménye szerint az emberek ma már jellemzően évszaktól függetlenül fogyasztanak jeges édességet, bár a tölcséres fagylaltokat télen továbbra sem vásárolják. Úgy tűnik, a kánikulában továbbra is kedvenc édességünk marad a jégkrém és a fagylalt, ezzel együtt egyre magasabb minőségi követelményeket támasztunk a termékekkel kapcsolatban, illetve nyitottak vagyunk az új ízekre, a vanília - csoki - puncs egyeduralma már a múlté.

A válaszolók 52 százaléka említi kedvenc ízei között a csokoládét, de ezen belül - a rendkívül széles választéknak köszönhetően - megkülönböztetik favoritjukat duplacsokis, csokidarabos, csokiöntetes vagy étcsokis néven.

A gyümölcsös és tejes ízek rajongótábora hasonló méretű, a válaszadók fele nem tesz különbséget a két típus között, de megfigyelhető, hogy nálunk viszonylag újnak számító ízeket is említenek a fogyasztók kedvencükként, a válaszok között nem egyszer felbukkant az erdei gyümölcsös, túrótorta, makadámia dió, sztracsatella, sőt a fenyőmagos carapino is.

A férfiak az egynemű fagylaltokat kedvelik

A megkérdezett fogyasztók 81 százaléka a gyümölccsel, sütidarabokkal dúsított fagylaltok mellett tette le voksát, úgy tűnik, ebben is hozzászoktunk a széles választékhoz. Jellemző, hogy az egynemű fagylaltok inkább a férfiak körében népszerűek, a nők ellenben azt szeretik, ha a jégkrém összetettebb kompozíció, és sütidarabok, gyümölcs, mogyoró, habcsókmorzsa, öntet is gazdagítja.

A válság nem érezteti hatását a jeges édességek fogyasztásában a megkérdezettek körében, 51 százalékuk ugyanannyi jégkrémet, fagylaltot vásárol, mint a korábbi években, ezzel együtt az otthoni fagylaltkészítés eltűnőben van, mindössze 13 százalék jelezte, hogy maga is készít fagylaltot vagy más jeges édességet.

A jégkrém vásárlásnál a legfontosabb szempont szinte egységesen - a válaszadók 87 százalék számára - az íz, ezt követi az állag és a felhasznált alapanyagok, majd a szín, és csak ezután vesszük figyelembe az árat, mint választási szempontot. Ez egybevág felmérést készítő cég tapasztalatával, amely szerint a prémium kategóriás fagylaltok forgalmában nem érzékelhető a válság hatása, ezek fogyasztói márka-hűek és kevésbé ár-érzékenyek.

A legtöbbeknek - a válaszadók 85 százalékának - számít, hogy milyen alapanyagokból készült a jégkrém, ezzel együtt 40 százalékuk megbízik a gyártókban, és úgy véli, a jó minőségű, márkás jégkrémek a felhasznált alapanyagok tekintetében is megbízhatóak, és csupán harmaduk olvassa el a termék címkéjén az összetevők listáját.