Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Tanuljunk meg aludni!

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az internet és a késő esti televíziózás még jobban visszaszorítja az alvással töltött órák számát, mint eddig bármikor. Az alváshiány kiemelten rossz hatással van az egészségünkre, erősítette meg John Shneerson, a cambidge-i Papworth Kórház alvásvizsgáló centrumának orvosa.

"A kutatások eredménye szerint lényegesen kevesebbet alszunk, mint 100 évvel ezelőtt. Helyette dolgozunk, internetezünk és televíziót nézünk. Az alváshiány felborítja a hormonháztartásunkat és hajalmosabbá tesz minket a betegségekre" - figyelmeztet a szakértő.

Mostani életritmusunkban nemcsak az alvás mennyisége, hanem a minősége is hagy kívánnivalót maga után. De vajon mi javíthatja az alvást? A továbbiakban öt programot ajánlunk a brit The Sun segítségével.

Napi harminc perc séta segít, hogy a biológiai óránk a reális időt kövesse. De akár edzhetünk is, vagy biciklizhetünk. Ugyanis az egész napos irodában végzett munka becsaphatja az időérzékünket. Viszont ne edzünk lefekvés előtt három órával, mert az csak élénkíti a szervezetet.

Este hat után semmi alkohol, semmi kávé! Habár úgy tűnhet, hogy az alkoholtól elálmosodunk, valójában az ittas állapotban való alvás nagyon felületes. Létfontosságú, hogy ha már kevesebbet alszunk, ezt a kevés időt mély alvással töltsük, hiszen csak ilyenkor töltődik fel a szervezetünk.

Ne televíziózzunk, ne számítógépezzünk lefekvés előtt egy órával! Ha viszont nem tudnánk elaludni televíziózaj nélkül, válasszunk valami nyugodt adást, nem pedig erőszakos, ijesztő vagy lehangoló tartalmút.

Kapcsoljuk ki a mobiltelefonunkat! Sok embernek munkaeszköze a telefon, ha tudjuk, hogy be van kapcsolva, nem fogjuk tudni megállni, hogy ne ellenőrizgessük folyamatosan üzeneteinket, e-mailjeinket.

Relaxáljunk elalvás előtt! Ez segít elcsendesíteni mindennapi problémáinkat, amik nem hagynak nyugodni minket. Egy forró fürdő kellemes megoldás lehet.

Ne erőltessük az alvást! Ha nem tudunk elaludni húsz perccel lefekvés után sem, inkább keljünk fel és csináljunk valamit, ami megnyugtat. Például olvassunk vagy hallgassunk halk zenét, aztán feküdjünk le.

Ne együnk semmi nehezet lefekvés előtt! Az anyagcserénk lelassul, mikor alszunk, így tele hassal kényelmetlenül fogjuk érezni magunkat egész éjjel.