Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A többség szerint az együttlét a karácsony lényege

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Csupán a lakosság egytizede szerint szól a túlzott pénzköltésről az ünnep, a megkérdezettek többsége az együtt töltött idő fontosságát és a pihenést tartja a karácsony legfontosabb részének.

A legtöbben úgy gondolják, hogy a családdal való együttlét a karácsony lényege, az idősebbek inkább a szeretteikkel való törődésre, a fiatalok pedig pihenésre használják az ünnepi időszakot - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös felméréséből.

Sokat hallani, hogy a karácsonyi ajándékozás értelmetlen pénzszórásba hajszolja az embereket, a legtöbben azonban mégsem értenek egyet ezzel - mutatott rá a felmérés. A megkérdezettek csupán egytizede gondolja úgy, hogy a karácsony csak a költekezésről szól, közel 80 százalékuk szerint a családdal együtt töltött idő ennél sokkal fontosabb.

A férfiak kicsit szigorúbbak az ünnepek kapcsán: 14 százalékuk szerint jellemző a túlzott pénzköltés, míg a nőknek csupán 8 százaléka látja így. "Annak ellenére, hogy a megkérdezettek tíz százaléka túlzottnak tartja a költekezést, csupán 2 százalékuknál nem szokás elvi vagy anyagi okokból ajándékozni" - mondta el Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere.

A karácsony a megkérdezettek közel fele - elsősorban az 55-64 évesek - szerint jó alkalom arra, hogy többet törődjünk szeretteinkkel. Ugyanakkor a válaszadók egyharmada pihenésre használja fel a szabadidőt, szerintük ilyenkor végre erre is van lehetőség. Az ünnep leginkább a fiatalok számára szól a kikapcsolódásról; a 18-24 évesek 45 százaléka örül annak, hogy végre pihenhet, míg az 55-64 éveseknek közel 20 százaléka szereti emiatt az ünnepeket.

Csupán a válaszadók 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem szeretik az év végi időszakot. Elsősorban azok gondolják ezt, akik szerint a karácsony lényege a költekezés, és akik nem szokták megajándékozni szeretteiket.

A 4306 fő online megkérdezésével zajló villámkutatásra november 18. és 22. között került sor. A minta kor és nem tekintetében reprezentálja a 18-64 éves magyar lakosságot - fogalmaz az összegző közlemény.