Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kerékpárutak: darabok helyett hálózatot!

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A kormányzat a következő időszakban arra helyezi a hangsúlyt, hogy hálózatban gondolkodva a fő vonalakon és az azokra felvezető utakon történjenek a kerékpáros fejlesztések - mondta el Völner Pál nemzeti fejlesztési minisztériumi államtitkár az InfoRádió Bringapercek című műsorában.

Völner Pál rámutatott, hogy az elmúlt időszak kerékpáros útfejlesztései nem stratégiai, távlati célok mentén zajlottak. Rossz rendszerben történtek a tenderkiírások, ugyanis az egyes önkormányzatoknak kellett pályázniuk az útfejlesztésre, így gyakran előfordult, hogy ha a szomszédos önkormányzat nem folytatta a beruházást, akkor csak bizonyos útdarabok készültek el.

Az egész fejlesztésnek viszont akkor van értelme, ha folyamatos hálózat az eredménye - húzta alá az államtitkár. Jelezte: ezért a 2014-20-as időszakban arra helyezik a hangsúlyt, hogy hálózatban gondolkodva a fő vonalakon és az azokra felvezető utakon történjenek a kerékpáros fejlesztések.

Beszámolt arról, hogy a turisztikai kerékpáros közlekedésben számos fejlesztést terveznek.

A fő fejlesztési irány a Velencei-tó és a Tisza-tó körüli kerékpárutak egységesítése, felújítása. Emellett a Duna mentén is szeretnék végigvezetni az úthálózatot, először a határtól Budapestig, majd onnan lefelé. Ugyanígy a Tisza mentén is hálózatban gondolkodva kívánják a kerékpárutakat kiépíteni. Tervezik továbbá források átcsoportosításával a Balaton menti bicikli utak felújítását.

Turisztikailag fontos útvonal mindemellett a Budapest-Balaton irány, amivel összeköthetjük a turisztikailag kedvelt célpontokat a legnagyobb tömeget megmozgató fővárossal, ennek fejlesztését szintén tervbe vettük - közölte az államtitkár.

Völner Pál utalt arra, hogy mintegy 3500 kilométer kerékpárút van jelenleg az országban, csak a 2007-2013 közötti időszakban mintegy 1600 kilométernyi készült el. Ebből több mint ezer kilométer az úttesttől elválasztott szakaszokat jelent.

"Azt szeretnénk, ha minél több helyen lehetne az autóktól elválasztani a kerékpárosok közlekedését " - jelezte az államtitkár. Hozzátette: a fejlesztéseknél figyelembe veszik a kerékpáros szervezetek véleményét is.

Hanganyag: Windisch Judit