Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Vegyes étkezésre vagyunk kitalálva

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Kiegyensúlyozott, vegyes étrend - az emberi szervezetnek minden szempontból ez felel meg - mondta az InfoRádió által megkérdezett dietetikus. Henter Izabella kiemelte: sem a szénhidrátot, sem a fehérjét, sem a zsiradékot nem szabad megvonni, csak a fehér cukor bevitelét kell korlátozni.

A táplálkozási divatokkal összefüggésben a dietetikus kiemelte, célszerű tisztában lenni azzal, hogyan működik az emberi szervezet. Henter Izabella hozzátette, sokan nem ismerik az alapvető kifejezéseket, nem tudják, pontosan mit jelentenek, téves elképzelések alakulnak ki.

„Mindenkit óvnék a nagyon megszorított szénhidrátbeviteltől, ha sem a kenyér, sem a barna gabona, és semmiféle kása fogyasztása nem megengedett. Az igaz, hogy célszerű a fehér cukor bevitelét minimálisra csökkenteni, de könnyű belecsúszni abba, hogy nem adjuk meg a szervezetnek a szükséges, megfelelő minőségű, lassan felszívódó szénhidrátot, ezzel pedig nagyon meg tudjuk borítani az anyagcserét. Láttam olyan, nagyon magas fehérje- és zsírösszetételű diétán élő úriembereket, aki majdnem egy kiló húst ettek meg naponta, ez felborítja a fehérjeanyagcserét, emeli a húgysav szintjét, ami pedig komoly máj-, szív- és keringési problémát okozhat” - mondta Henter Izabella.

Olyan diétára, ami valamiből nagyon sokat, másból pedig nagyon keveset enged, betegség esetén lehet szükség, de ezt orvosi diagnózis kell hogy megelőzze, úgy nem szabad, hogy az interneten találtunk valamit. Bizonyos divatos diéták az évek során visszatérnek, csak más néven jelennek meg – például Atkins, ketogén, paleo, stb. -, de az ember vegyes táplálkozásra van kitalálva – hívta fel a figyelmet a dietetikus.

„Ha megnézzük a fogazatunkat, a bélrendszerünket, az enzimtermelésünket, mind arra van beállítva, hogy többféle dolgot együnk. Kiegyensúlyozottan kell táplálkozni, kell fogyasztani szénhidrátot, fehérjét, zsírt, vitaminokat, nyomelemeket és ásványi anyagokat is juttassunk a szervezetbe, változatosan” - hangsúlyozta Henter Izabella.

Az egyetlen igazi korlátozás, a hozzáadott fehér cukor mértékében szerepel. A só mennyiségét az új amerikai ajánlás kicsit megemelte, mert a nátriumra szükségünk van, igaz, a zöldségekben sok van, jobb lenne azzal bevinni – ajánlotta a dietetikus.