Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Új őrület a tiniknél - nálunk is ez lesz a kedvenc alkalmazás?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Facebook felvásárolta a tbh-t, a tinédzserek új kedvenc közösségi platformját. (Ez az angol to be honest rövidítése, ami annyit jelent: őszintén szólva.) A legnagyobb közösségi portál így próbál tovább nyitni a tinédzserek felé, akik gyakorlatilag elhagyták a Facebookot.

Ismét történt egy felmérés, amelynek eredménye szerint a tinik már nem a Facebookért vannak oda: Piper Jaffray (via Recode) 6100 fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatása szerint az egyesült államokbeli tinik preferált közösségi hálózata a Snapchat, a válaszadók 47 százaléka voksolt rá. A második legnépszerűbb hálózat 24 százalékkal az Instagram, a harmadik helyre 9 százalékkal a Facebook jött be, míg a sereghajtó 7 százalékkal a Twitter lett - írta az Origo.

Hasonló tendencia megfigyelhető itthon is: habár a fiatalok többsége fenn van a Facebookon, egyre inkább az Instagramot, kisebb számban a Snapchatet használják - főként mert ott kevésbé találkoznak a szüleikkel.  

A Facebook több lépéssel is igyekszik visszaszerezni a fiatalokat. Megpróbálta felvásárolni a Snapchatet, de miután ez nem ment, az eltűnő sztorikat beépítette a szintén korábban felvásárolt Instagramba, ahol ez nagy siker lett. Csak a Facebookon nem akar működni.

A tinik elérésére tett legújabb lépésként a Facebook megvásárolta a tbh nevű alkalmazást (egyelőre csak iOS-en fut), ami hamar a fiatalok kedvence lett azokban az országokban, ahol már megjelent (nálunk ez még nem elérhető, csak más, hasonló alkalmazások, angol nyelven).

how-tbh-works.png

A trollokat kizáró, csak pozitív üzenetekkel operáló, teljesen anonim alkalmazás alig kilenc hete indult, de már most ötmillióan használják. A tbh szerint a siker oka az, hogy a tinédzserek alapvetően pozitív interakcióra vágynak az online térben.

A megállapodás részletei nem nyilvánosak, így nem tudni, mennyit fizetett a vállalatért a Facebook. A TechCrunch szerint százmillió dollárnál kevesebb lehetett a vételár.

Külföldön egy másik, szintén anonimitást kínáló alkalmazás is felfutott a tinik körében, de ez épp az ellenkező célt szolgálja: név nélküli üzenetküldésével az online zaklatás egyik platformja lett a Sarahah.