Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Tesco-botrány: egyik hipermarket olyan, mint a másik

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Több mint 50 millió forint bírságot szabtak ki összesen a fogyasztóvédők tavaly, mikor kifejezetten a hipermarketeket ellenőrizték - közölte a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője az InfoRádióban. Kathy Attila szerint az ellenőrzések azt mutatják, nem lehet egyes áruházakat kiemelni, hogy ott sokkal rosszabb a helyzet, mint máshol.

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője az InfoRádióban azt mondta, hogy általában termékeket vizsgálnak. A problémák általában a célzott hipermarket-ellenőrzés során jelentkeznek, a közelmúltban egy hét alatt több mint 33 millió forintnyi fogyasztóvédelmi bírságot és 22,5 millió forintnyi minőségvédelmi bírságot (elsősorban élelmiszerekre) szabtak ki.

Kathy Attila hangsúlyozta, hogy valamennyi vizsgált hipermarket esetében volt valamilyen probléma. A szóvivő kiemelte, hogy a most megjelent, a Tescóban tapasztalható állítólagos problémákról szóló gyűjtést bárki tud csinálni, aki akar.

"Én nem gondolom azt, hogy az ellenőrzés eredménye alapján bármely hipermarketet ki lehetne emelni azzal, hogy az sokkal rosszabb lenne, mint a többi" - fogalmazott Kathy Attila.

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője szerint csalóka lenne panaszokból felállítani rangsort, mert egy áruház minősítéséhez sok mindent kellene figyelembe venni. Még a fogyasztói panaszok száma sem feltétlenül biztos, hogy árulkodó, hiszen sok olyan fogyasztó van, aki nem jelenti be a panaszát - mondta Kathy Attila.

A fogyasztóvédők szerint a nagy számok törvénye miatt a legáltalánosabb probléma a termékekről szóló tájékoztatás és az árak feltüntetésének hiánya, valamint a lejárati idő utáni forgalmazás.