Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Húszmillió vendégéjszakát vár a Magyar Turizmus Zrt.

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Magyar Turizmus Zrt. jövő évi marketingtervének egyik célja, hogy a belföldi vendégéjszakák száma elérje a 10 milliót, a külföldieké pedig a 10,2 milliót - mondta el az InfoRádiónak a társaság vezérigazgatója.

Emelkedést vár a belföldi turizmus és a beutazás terén is a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Róna Iván az InfoRádiónak kiemelte: a szervezet jövő évi marketingtervének egyik célja, hogy a belföldi vendégéjszakák száma elérje a 10 milliót, a külföldieké pedig a 10,2 milliót.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idén az első kilenc hónapban 2,7 millió külföldi vendég 8,1 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, míg 3,1 millió belföldi 8 millió vendégéjszakát töltött el. 2006-ban a külföldi vendégéjszakák száma 9,8 millió volt, a belföldieké 9,2 millió.

Róna Iván kiemelte: jövőre várhatóan 4,4 milliárd forintot tudnak marketingtevékenységre fordítani.

A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a reáljövedelmek csökkenése ellenére augusztus végéig emelkedés volt megfigyelhető a belföldi turizmusban.

Jó évet zártak a Balatonnál

A Balaton sikeres évet zárt, de jövőre még nagyobb reklámkampánnyal jelennek meg Németországban, hogy ez így is maradjon - hangsúlyozta.

Róna Iván elmondta: céljuk egyebek mellett az ország pozitív turisztikai képének és pozíciójának erősítése, új piacok felfedezése, a Balaton újrapozícionálása, új menetrendszerinti légi járatok elindítása.

A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a marketingterv alapján cél az is, hogy növeljék a belföldi utazások presztízsét, fokozzák az üdülési csekkek turisztikai szolgáltatásokra való beváltását.

Kiemelt helyszínek: a Balaton, Budapest, Pécs...

Róna Iván kiemelte: a terv alapján külföldön kiemelt turisztikai termék lesz Budapest és környéke, a Balaton, az egészség- és hivatásturizmus, a Pécs 2010, Európa Kulturális Fővárosa körüli rendezvények kommunikációja.

Belföldön központba kerül az egészségturizmus, valamint a vízparti üdülés a Vizek Éve elnevezésű kampány keretében - tette hozzá.

Hanganyag: Kaputa Júlia