Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Megfojtják-e a multik a kisboltokat?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Csökkent a független kisboltok jelentősége, miközben a szupermarketek teret hódítanak - állapítja meg a Nielsen piackutató vizsgálata az élelmiszerkereskedelmi bolthálózat 2007-es változásairól. A cég igazgatója, Szalókyné Tóth Judit az InfoRádiónak elmondta: a szakma is érdeklődve figyeli, hogy a hipermarketek terjeszkedésének hol lehet a határa.

Az elmúlt években a legapróbb, 30 négyzetméteresnél kisebb alapterületű boltok száma csökkent, ennek oka, hogy változtak a vásárlási döntéshozatal szempontjai: a fogyasztók inkább a nagyobb üzletekben költenek - mondta az InfoRádiónak a Nielsen piackutató vállalat igazgatója.

Szalókyné Tóth Judit hozzátette: a vásárlási döntések meghozatalánál és a boltválasztásnál alapvető az ár, és sokat számít a választék is, emiatt egyre nagyobb a hipermarketek, diszkontok, és jelentősen nőtt a szupermarketek súlya.

A hálózatok, franchise-rendszerek, a beszerzési társulások túlélési alternatívát jelentenek az azokhoz csatlakozó üzleteknek, ám nem a legkisebbeknek - hangsúlyozta a Nielsen piackutató vállalat igazgatója, hozzátéve: a hazai láncok forgalma bizonyos termékek tekintetében igen magas, a tíz legfontosabb élelmiszert a vásárlók 30-40 százaléka ezekben vásárolja meg.

A piacra lépő új üzletlánc, amelynek disztribúciós céljai nagyon ambiciózusak, elsősorban kereskedelmi márkákat árul majd: elvétve lesz található boltjainak polcain gyártói márka - mondta Szalókyné Tóth Judit.

A szakértő hozzáfűzte: ez visszahat majd a diszkontokon belül a kereskedelmimárka-részesedésre - ami ebben a szektorban már most is 50 százalékos -, és tovább csökken majd a független kisboltok száma is.

Hanganyag: Sánta András