Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Napokon belül dönthetnek az Opel sorsáról

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A napokban dönt az Opel autógyár jövőjéről az amerikai tulajdonos, a General Motors. A hónap elején még úgy tűnt, hogy az osztrák-kanadai Magna ajánlata a legkedvezőbb, nem rég azonban a kínai Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) is javított korábbi ajánlatán, most pedig a korábban legesélytelenebb Ripplewood amerikai befektetési társaság is módosított javaslatot tett az Opel átvételére. Ezzel azonban a német fél távolról sem ért egyet.

Az Opel cég legnagyobb németországi telephelye a Hessenben lévő Rüsselsheimben van, így szinte magától értetődő, hogy a tartomány miniszterelnökének szava rendkívüli súllyal nyom a latba az autógyár jövőjét illetően.

Roland Koch kétségbe vonta az állami hitelgarancia-vállalás fenntartását, ha a Gerenal Motors az amerikai Ripplewood nevű befektetési cég mellett dönt az Opel-telephelyek átvételéért kezdett versengésben.

Mint emlékezetes, hosszas viták után a berlini kormány bejelentette, hogy másfél milliárd euró értékben kész kezességet vállalni az Opel-gyárak megmentése érdekében. A garancia egyharmadáért Hessen tartomány vállalna felelősséget.

Roland Koch nem titkolta, hogy a tartományi kormány a kanadai-osztrák autóalkatrész beszállító céget, a Magnát szeretné az Opel új tulajdonosaként látni. A jelek szerint szerencsés vállalkozásnak ígérkezik az Opel átvétele, mert a gépkocsi piacon egyre nagyobb a kereslet iránta - legalábbis erre utal a BWM autógyár müncheni központjának most közzétett döntése, amelynek értelmében a német telephelyeken fokozatosan visszatérnek a korábbi termelési kvótákhoz.

A pénzügyi válság kirobbanását követően a BMW-nél is rövidített műszakok bevezetésével igyekeztek kiegyensúlyozni a megrendelések visszaeséséből fakadó anyagi problémákat. Egy ideje azonban annyira élénkült az új személyautók iránti kereslet, hogy a BWM a korábbi munkaidő visszaállítása mellett határozott.

Előbb a közel 20 ezer alkalmazottal dolgozó dingolfingi üzemben szüntetik meg a rövidített műszakokat, majd a cég lipcsei összeszerelő műhelyében is visszaállítják a normális termelési rendet.