Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Miért isznak a nők?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az angolszász borkultúra motorjai a nők. Brit és amerikai háziasszonyok tízmilliói borértő vásárlóként válogatnak a nedűk között, a marketingesek pedig buzgón fürkészik, vajon mi alapján döntenek a borpultok előtt?

Az amerikai Wine Spectator magazin egy olyan felmérés eredményeit közli, amely 4300 borkedvelő és rendszeresen bort vásárló hölgy válaszai alapján állt össze.

Miért iszik ön bort?

Az egyik legfőbb kérdésre, amely a borivás miértjét firtatta, a megkérdezett hölgyek több választ is megadhattak. Túlnyomó többségük (92,3 százalék) roppant célratörően azt közölte: "szeretem a kóstolást". Szintén sokan (70,9 százalék) bejelölték ezt a verziót: "a bor jól megy az ételekhez".

A nők 14,4 százaléka azért is borozgat, mert ezt egészségesnek tartja, 1,6 százalékukat pedig az vonzza borokhoz, hogy ez divatos tevékenység.

Kikapcsolódás

A magazin júliusi számában közölt felmérés szerint a "mikor választ ön a leggyakrabban bort?" kérdésre a nők az alábbi válaszokat adták. (Szintén több lehetőség volt megadható.)

Ételekhez: 79,8 százalék
Kikapcsolódáshoz a nap végén: 62,1 százalék
Baráti összejövetelekhez: 21,8 százalék
Ajándékozási céllal: 9,7 százalék

A borkedvelő nők nyitottak az újra, 64,9 százalékuk ugyanis kifejezetten olyan céllal választ a borok tengeréből, hogy kipróbáljon valami számára ismeretlen nedűt. A fennmaradó 35,1 százalék viszont azért választ egy bort, mert már ismeri, és korábban ízlett neki.

Középpontban a fajta

Talán a legfontosabb kérdés arra vonatkozott, milyen szempontok alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket a hölgyek?

Érdekes, hogy az árat megelőzve a szőlőfajtára figyelnek leginkább a borkedvelő nők, ezt 67,7 százalék megjelölte. A második helyen az ár szerepel (56,4 százalék), és fontos még a bor származási helye (38,5 százalék).

A nők egynegyede dönt a bor színe alapján, míg a dizájn mindössze a válaszadók 3,9 százalékának a fejét képes elcsavarni.