Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Miért kell új pályázatot kiírni az M0-ásra?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek újra kell értékelnie az M0-ás autóútnak az M6-os autópálya és az 51-es számú főút közötti szakasza bővítése ügyében kiírt közbeszerzési eljárást. A Közbeszerzési Döntőbizottság szerint ugyanis a győztesnek kihirdetett Porr Építési Kft. ajánlata érvénytelen volt.

Az M0-ás kérdéses szakaszának bővítésére márciusban hirdetett közbeszerzési pályázatot a NIF Zrt., amelyet első körben, a legalacsonyabb, 28,3 milliárd forintos ajánlattal a Porr Építési Kft. nyert meg.

A döntőbizottság szerint azonban a nyertes ajánlattevő nem felel meg a szerződés teljesítéséhez előírt alkalmassági követelményeknek, ugyanis csak részben igazolta, hogy rendelkezésére állnak a megfelelő gépek és szakemberek.

A NIF döntését a másik két pályázó - a Nemzetközi Vegyépszer Zrt., illetve a HÍD Építő által vezetett M0 déli ág II. KONZORCIUM - támadta meg a döntőbizottságnál. Utóbbi társulás tagja a KÖZGÉP Zrt., a STRABAG-MML Kft., a MAGYAR Aszfalt Kft. és a COLAS Hungária Kft. A közbeszerzési döntőbizottság úgy ítélte meg, hogy jogsértően nyilvánították érvénytelennek az M0 déli ág II. KONZORCIUM ajánlatát, míg érvényesnek a Porr Építési Kft.-ét, illetve a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-ét.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek 30 napon belül kell új döntést hoznia, ami akár ugyanaz is lehet, mint az első körben volt, vagyis akár ismét győztesnek hirdethetik ki a Porr Építési Kft.-t. A NIF közlése szerint a "lehető leghamarabbi időpontra" kezdeményezték a bíráló bizottság összehívását.

Az M0-ás autóút déli szakaszát érintő beruházással - a meglévő kétszer két sávos autóút-forgalmának folyamatos fenntartása mellett - megépül a második pálya, ezzel az útszakasz kétszer három forgalmi-, plusz leállósávos autópályává bővül.

A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a Közlekedési Operatív Program keretében. Az eredeti tervek szerint a munkálatoknak 2012. III. negyedévére kellene elkészülnie.