Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Biztosítóváltás: az internet a legfontosabb eszköz

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Ugrásszerűen megnőtt idén a biztosítót váltani akaró autótulajdonosok száma - derül ki a GfK Hungária felméréséből. Az olcsóbb gépjármű-felelősségbiztosítási ajánlatokat a legtöbben az internetes kalkulátorokon keresztül keresik.

Tavaly a kampány előtti felmérésből az derült ki, hogy az autótulajdonosoknak kevesebb mint a negyede érdeklődött más biztosítók ajánlatai iránt, mert elégedetlen volt a saját kötelező biztosításával.

A GfK Hungária Piackutató Intézet Biztosításpiaci Adatszolgáltatás vizsgálatának idei legfrissebb eredményei szerint azonban ugrásszerűen megnőtt a biztosítóváltás iránt érdeklődők száma. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szabályainak jövő évi változását megelőző utolsó nagy kampány előtt a gépjármű tulajdonosok több mint 41 százaléka válaszolta, hogy részletesen utána néz majd az egyes szolgáltatók ajánlatának.

Az, hogy végül hányan döntenek a biztosítóváltás mellett, természetesen nagyban függ majd attól, hogy a szolgáltatók ajánlatai mennyiben különböznek egymástól, azaz mennyit lehet majd megtakarítani egy-egy jól sikerült átszerződéssel.

Az átszerződés a felmérés szerint inkább a férfiakra jellemző, hiszen 44 százalékuk akar váltani, míg a nőknek csak a 38 százaléka. Életkor szerinti megoszlásban a 30-49 évesekre jellemző a biztosítócsere.

A 140 ezer forintos havi nettó jövedelemnél kevesebből élő háztartások 41 százaléka keresi az olcsóbb lehetőséget, míg a 140 és 200 ezer forint között kereső háztartásoknak már csak a 38 százaléka. Viszont a 200 ezer forintnál több pénzből élő családok 44 százaléka akar spórolni ezen a kiadáson - derül ki a GfK Hungária felméréséből.

A váltani akarók 67 százaléka az interneten is keresi az olcsóbb lehetőséget, 24 százalékuk az újságokban közölt tarifatáblázatokat is böngészi, míg 19 százalékuk a biztosító üzletkötőjén keresztül informálódik. A hirdetésekre 17 százalék hagyatkozik, a biztosítási alkuszokra 14 százalék.