Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Sok helyen elmaradt a céges karácsonyi vacsora

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Kevesebbet költöttek a magyar cégek karácsonyra, mint tették azt a korábbi években - derült ki az Ipsos a FigyelőNetnek készült felméréséből. A kutatás szerint spóroltak a munkatársaknak és a partnereknek szánt ajándékokon is, és a karácsonyi partit sem tartották meg minden vállalatnál.

Spórolták a cégek a karácsonyon és ezt nemcsak a munkavállalók, de az üzleti partnerek is megérezték - derült ki az Ipsos a figyelőnetnek készült kutatásából. A felmérés szerint minden hetedik vállalatnál elmaradt az eddig szokásos karácsonyi parti, többen azzal indokolták ezt, hogy nincs jutott erre pénz, néhányan azt mondták: az elbocsátások mértéke miatt nem volt mit ünnepelni az év végén.

A kutatásból kiderült az is, hogy idén a vállalatok kevesebb, mint félmillió forintot költöttek a karácsonyi partikra, a többség mindössze 50-100 ezer forintot. Elmaradtak a szokásos év végi prémiumok is a tavalyi mértéktől. A vállalatok egyharmada ugyan egy kicsivel többet adott, mint tavaly, egyharmadánál pedig egyszerűen elmaradt, a gazdasági helyzetre hivatkozva. És a legtöbb helyen nem jutott idén céges ajándék sem, a válság még a hagyományosan juttatott szaloncukrot is megette.

Azok a cégek, ahol rendeztek karácsonyi partit, minden második a munkahelyen kívül tette ezt, például egy étteremben, vagy szállodában, fele pedig egyszerűen a cég irodájában, telephelyén szervezte meg ezt az ünnepséget, egy-két cég volt mindössze, ahol ettől eltérően gondolkodtak, például akadt olyan, hogy elutazott a kollektíva pár napra síelni. Maga az ünnepség a legtöbb helyen 6 órás volt.

Idén az üzleti partnerek is kevesebbet kaptak. Általában a cégek fele küld ajándékot, vagy üdvözlőlapot az évvégén megköszönve az addig együttműködést. Idén ennél visszafogottabbak voltak a vállalatok: a cégek kicsivel több mint harmada küldött ajándékot. A legtöbben 80 százalékuk kisebb értékű ajándékot adott, a legnépszerűbb a bor volt, mellette a csokoládé, a naptár , vagy ha van ilyen, akkor saját terméket. Bár idén is sokan küldtek üdvözlőlapot, de már 28 százalékra növekedett azok száma, akik elektronikus jókívánsággal éltek.