Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Miért kerül 2500 forintba, ami ingyen van?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Eljárást indított a rendőrség, vizsgálódik a fogyasztóvédelmi és a versenyhatóság az úgynevezett ppo-ügyben. Az online vásárlásokkal foglalkozó cég az ingyenesnek hirdetett szolgáltatásáért most januárban minden regisztrálttól levont 2500 forintot. Több ezer károsult fordult valamelyik hatósághoz.

Akár 100 ezren is lehetnek azok, akik a ppo.hu online vásárlásokkal foglalkozó honlap ingyenes szolgáltatásaira regisztráltak. Az internetes oldalon levő üzleti csomagokban még mindig ingyenesnek van feltüntetve az úgynevezett light csomag, amely a lottózást, az autópályamatrica-vásárlást, a mobilegyenleg feltöltést és az online biztosításkötést kínálta csupán a termék áráért, azaz plusz szolgáltatási, közvetítői díjat elvileg nem számolhat fel.

Mégis levont a cég minden felhasználójától két és fél ezer forintot. Ez tavaly még működött, állítják az index.hu ezzel kapcsolatos blogján. Több érintett arról számolt be, hogy sikerült levonni számlájáról az összeget, és többen írták azt, hogy nem sikerült ez a tranzakció.

A legtöbben mégis azt kifogásolták, hogy miután kiderült, mégis kér a cég pénzt a light csomagért is, törölni akarták regisztrációjukat, de nem lehetett, sőt olyan is volt, aki levélben kérte ezt, és visszaigazolta a társaság, mégis levonták tőle az összeget.

A károsultak többsége a blogon arra biztatott, hogy álljanak össze pertársaságba és közösen képviseljék az érdekeiket. Az index számítása szerint a ppo.hu-t üzemeltető svájci Centillion akár 100 millió forintos adómentes bevételre is szert tehetett. Az üzemeltető az internetes portálnak korábban úgy nyilatkozott: mindenben jogszerűen jártak el, az ügyfeleik ismerték és elfogadták a szerződési feltételeket.

Ennek viszont ellentmond az, hogy csak a versenyhatósághoz több mint 200 panaszbeadvány érkezett, a hivatal azt nézi, hogy a panaszok felvetik-e a tisztességtelen kereskedelem gyanúját, a fogyasztó megtévesztését, és ha igen, akkor megindítják a vizsgálatot, de egyelőre még a levelek olvasásánál tartanak a vizsgálók.

Vizsgálódik a Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság is, szerintük már önmagában a több panaszos indokolja az ellenőrzést, a fogyasztóvédelem elsősorban azt elemzi, hogy a szerződés feltételei szabályosak-e, történt félrevezetés, megtévesztés. Szakértők megjegyezték, a cég feltehetően egyoldalúan, minden értesítés nélkül változtatott a szolgáltatás feltételein.

A rendőrséghez is több száz bejelentés érkezett, így csalás gyanúja miatt indítottak eljárást egyelőre ismeretlen tettes ellen, a nyomozók a cég szerződéseit szerezték be és felvették a kapcsolatot a vezetőkkel, hogy meghallgassák őket. A BRFK közleményben tudatta, hogy nem szükséges minden érintettnek külön-külön feljelentést tennie, a nyomozók a teljes ügyféladatbázist, illetve a számlákról történő levonások jogosságát vizsgálják.