Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Még nem szívesen ruházunk be új autó megvásárlásába

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Körülbelül 20 000 új személygépkocsi és kishaszonjármű forgalomba helyezése várható Magyarországon 2010 első felében - derül ki a GfK Hungária 2010 első félévére várható autópiaci trendekről készített előrejelzéséből. A fogyasztói bizalom visszatérésének hiányában az év derekáig biztosan nem jön el a régóta várt fellendülés.

A különböző értékesítéseket jelző mutatók leginkább a fogyasztók általános bizakodásával állnak összefüggésben: a jövőbe borúsan tekintő fogyasztók nem szívesen vágnak bele olyan nagyobb horderejű beruházásba, mint amilyen egy új autó megvásárlása.

Amíg ebben a mutatóban nem várható érdemi javulás, addig az autópiaci előrejelzésekben sem számíthatunk trendfordulóra. Márpedig a fogyasztói bizalom a másfél évvel ezelőtt elért mélyponthoz képest alig-alig mozdul -derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet 2010 első félévére várható autópiaci trendekről készített előrejelzéséből.

Az elmúlt évek újautó-eladási statisztikáinak és a társadalmi-gazdasági környezet jelzőszámainak elemzése alapján készült előrejelzés kapcsán a kutatók tudományos modellt állítottak fel, amely alapján elmondható, hogy 2010 első félévében várhatóan mintegy 20 000 darab új gépjárművet adhatnak majd el az autószalonokban.

Valószínűleg ezúttal is lesznek erősebb hónapok, amikor a holtszezonnak számító januárihoz képest akár kétszeres mennyiségű autót is eladnak majd, de a következő két negyedévben a tavalyival azonos időszakhoz képest akár kétharmadával is csökkenhetnek majd az átadások.

"Míg néhány évvel ezelőtt 200 000 darab fölött volt az éves értékesítés, addig a válság sújtotta 2009-ben ez már jócskán 100 000 alatt maradt. A piackutatók első félévre vonatkozó előrejelzése alapján növekedésre továbbra sincs kilátás, sőt, ha a második félévben be is következik a kereskedők által várt fellendülés, az éves értékesítési eredmények bizonyosan a tavalyi alatt maradnak" - mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

A visszaesés nem egyformán fogja érinteni az egyes gépjármű-kategóriákat: a legnagyobb veszteség előreláthatóan a piac legbővebb szegmensét, az alsó-közép kategóriát éri majd, míg legkevésbé a drágább járművek forgalma érezheti meg a visszaesést. Az alsó-közép kategóriában akár 70 százalék fölötti, a drágább járművek esetében pedig 50 százalék alatti csökkenés valószínűsíthető.