Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Kik húzzák a legtöbb hasznot a Toyota problémáiból?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A rivális autógyárak az Egyesült Államokban profitálnak a Toyota problémáiból - tudósított a CBS televízió csütörtökön azzal kapcsolatban, hogy a példátlan visszahívási sorozat újra elérheti a japán cég legnépszerűbb modelljét, a Corollát a szervókormány hibája miatt.

A Toyota eddig már 8,5 millió autót rendelt vissza világszerte különböző természetű problémák, egyebek között a gázpedál beszorulása miatt. Amerikában a héten vizsgálni kezdték azokat a panaszokat is, amelyek szerint bizonyos Corollák nagy sebességnél balesetveszélyessé, nehezen kormányozhatóvá válnak.

A CBS szerint miközben a Toyota éjt nappallá téve javítja ki a visszahívott kocsikat és a problémás új autókat, az amerikai autógyárak arról számolnak be, hogy a japán cég gondjai nyomán forgalmuk megugrott.

Több fogy a General Motors, a Ford és a Chryslerből modelljeiből is, utóbbi kedvezménnyel számolja be a problémás Toyotákat új autó vásárlásakor. Hasonló kedvezményt kínál a GM, a Hyundai és a Ford is. De nemcsak az amerikai gyárak profitálnak a Toyota piacvesztéséből, a japán vetélytárs Nissan is jelentősen növelte eladásait.

Minden elemző azt latolgatja, mennyi idő múlva éledhet fel a Toyota. Gene Grabowski, a CBS által megszólaltatott válságszakértő azt mondta: egy olyan cég, amelyik akkora tartalékokkal rendelkezik, mint a piacvezető Toyota - annak ellenére, hogy eleinte rosszul kommunikálta Amerikában a problémákat - megfordíthatja a piacvesztés folyamatát, és 6-12 hónap alatt visszatérhet.

A csütörtöki The Wall Street Journal a Toyota-ügy kapcsán arra hívta fel a figyelmet: Amerikában nem mindenkinek érdeke a Toyota lesüllyedése. A több szövetségi államban is gyárakat üzemeltető japán cég jelentős munkaadó, Kaliforniában például több mint 10 ezer, Kentuckyban több mint 9 ezer embert foglalkoztat. Az érintett államok politikusai, washingtoni képviselői így nyilván abban érdekeltek és azért lobbiznak, hogy a közlekedésbiztonsági hatóságok ne fújják fel túlságosan a Toyota problémáit, és a japán cég ne kapjon tisztességtelenül szigorú ellenőrzést.