Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Mennyivel drágábbak az idén a húsvéti édességek?

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Tavaly húsvétkor 2,7 milliárd forintot költöttünk csokoládéra - közölte a Magyar Édességgyártók szövetségének elnöke. Sánta Sándor azt nem tudta megmondani, hogy a magas cukor- és kakaóár miatt drágábbak lesznek-e az édességek, de szerinte jelen pillanatban csak az inflációt követő drágulás tapasztalható.

Az idén várhatóan megáll a fogyasztás-csökkenés a húsvéti édességpiacon, és az általános trendnek megfelelően három-négy százalékos növekedés lesz ebben a szegmensben is - mondta az Édességgyártók Szövetségének elnöke.

Sánta Sándor az InfoRádiónak nyilatkozva közölte, hogy tavaly a húsvéti édességpiac forgalma elérte a 2,7 milliárd forintot, hasonlóan a megelőző évihez, az eladott mennyiség azonban tíz százalékkal, 810 tonnára csökkent. Mindez azt mutatja, hogy a fogyasztás a minőségi áruk irányába tolódott el: az emberek a valódi csokoládéból készült termékeket keresik leginkább. Ma már ezek teszik ki a forgalom mintegy 85 százalékát.

A szervezet elnöke kiemelte: a húsvéti nyuszi és a tojás a legkelendőbb, ezekből több mint egymilliárd forint értékben vásárolnak. A szezonális termékekből 2,3 milliárd forintot fordítottak tavaly a csokoládéfigurák vásárlására az emberek, további 187 millió forintot adtak ki a húsvéti ajándékcsomagokra és 214 millió forintot költöttek a különböző játékokkal kiegészített édesség-összeállításokra.

Sánta Sándor ismertette: a múlt évi decemberi és januári adatok már azt mutatták, hogy az édességpiacon megállt a fogyasztás csökkenése, és ez várhatóan a válság megszűnésével párhuzamosan némi növekedést jelent majd, így az idén a húsvéti édességpiac forgalma megközelítheti, illetve esetleg meg is haladhatja a 2,8 milliárd forintot.

Az édességgyártók legfőbb problémája, hogy az elmúlt években folyamatosan dráguló kakaó jelentős mértékben drágítja az előállítást, és az utóbbi hónapok cukormizériája is negatívan hat az édességgyártók termelésére. Ennek ellenére a húsvéti édességpiacon az előző évhez képest csak az infláció körüli áremelkedést tapasztalhatnak az emberek, mert önmérsékletet tanúsítottak a gyártó cégek, hogy megőrizzék a vásárlókat - fejtette ki az elnök.

Sánta Sándor beszámolt arról is, hogy a magyar édességpiac éves forgalma mintegy 140-150 milliárd forintra rúg, amelyből 50 százalékot tesz ki a csokoládék eladása, további 50 százalékot pedig a másféle édességek, például kekszek, csipszek, cukorkafélék forgalma. A belföldi piacon az importtermékek aránya 80-85 százalék körüli.

Hanganyag: Litauszky Balázs