Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

25 milliárd dollárt adnának a Yahoo-ért

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Kockázati tőke társaságokból és ázsiai vállalatokból álló konzorcium tehet ajánlatot a Yahoo-ra - tudta meg a Reuters. A hírek szerint a felvásárlási feltételekről még folynak a tárgyalások, de a tranzakció értéke elérheti a 25 milliárd dollárt.

A Blackstone Group és a Bain Capital kockázati tőke társaságok a kínai Alibabával és a japán Softbankkal karöltve ajánlatot tehetnek a Yahoo-ra. A felvásárlás értéke elérheti a 25 milliárd dollárt a híresztelések szerint, bár a végleges feltételekről még folynak a tárgyalások. Ez az ár 28 százalékos prémiumot jelentene, a tegnapi záróárral számolva ugyanis 19,5 milliárd dolláros piaci kapitalizáció adódik a cégre.

Az Alibaba egyelőre még nem döntötte el, hogy részt vesz-e a felvásárlásban. A kínai keresőóriás elsődleges célja, hogy visszavásárolja azt a 40 százalékos részesedést, amelyet a Yahoo a vállalatban birtokol.

A teljes vállalatra még nem érkezett ajánlat, a piaci pletykák szerint azonban kisebbségi részesedésre többen is tettek már ajánlatot. Az egyik a Microsoftból és a Silver Lake-ből álló konzorcium, a másik pedig a TPG Capital kockázati tőke társaság. Az említett cégeken kívül még több érdeklődő is van a gondokkal küszködő internetes keresőre.

A Reuters úgy tudja, hogy a Thomas H. Lee Partners, a Providence Equity Partners és a Hellman & Friedman kockázati tőke társaságok is érdeklődnek a cég iránt. Utoljára a Microsoft próbálta meg felvásárolni az internetes keresőóriást 2008-ban, de végül nem járt sikerrel. Akkor az amerikai szoftvercég akkor 44 milliárd dollárt ajánlott a vállalatért.

2009 januárjában Carol Bartz foglalta el a vezérigazgatói posztot a Yahoo-nál abban a reményben, hogy el tudja hozni a fordulatot a vállalatnál, amely a bevételek és a nyereség csökkenésével nézett szembe abban az időszakban. A vezérigazgató komoly reorganizációs programot indított el a társaságnál, amelynek köszönhetően a társaság az utóbbi negyedévekben javítani tudott profitabilitásán annak ellenére, hogy a bevételek növekedése megállt.

Carol Bartz vezérigazgatósága alatt a Yahoo piaci részesedése tovább zuhant, és a Microsoft-együttműködés sem hozta meg a várva-várt sikereket az internetes keresések terén, összesített részesedésük mindössze 28 százalékra rúg az Egyesült Államokban az internetes keresésekből. A csökkenő piaci részesedés eredményeként pedig az online reklámpiacból is egyre kisebb részt tudott csak kihasítani a cég, most ráadásul nemcsak a Google, de a nagy népszerűségnek örvendő közösségi oldalak (főként a Facebook) is komoly versenytársakká váltak. A vezérigazgatót végül szeptemberben menesztették.