Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Ezért állhatott le az Alstom-szerelvény a Keleti pályaudvarnál

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom Metropolis szerelvény vasárnap délelőtt a 2-es metróvonal Keleti pályaudvari állomásán, emiatt a metrók helyett pótlóbuszok közlekedtek egy órán keresztül a Deák Ferenc tér és az Örs vezér tere között - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV vasárnap.

Az esetről az Index hírportál számolt be vasárnap. Az MTI megkeresésére a közlekedési társaságok azt válaszolták, hogy a szerelvény utasok nélküli próbafutást végzett az alagútban, a járművön ott voltak az Alstom és a BKV szakemberei. A szerelvényt az állomásról egy másik húzta ki, a szoftveres hiba elemzése folyamatban van, ennek kijavítása, esetlegesen új szoftver telepítése az Alstom feladata. Az eddigi programhibákat javító újabb szoftvert hamarosan telepítik az összes, már futó szerelvényre is - olvasható a BKK és a BKV közös közleményében.

Jelezték: új járműnél kisebb meghibásodások még előfordulhatnak, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették: az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő. Az Alstomot a szerelvények gyártójaként a BKV szakemberei minden hibáról azonnal tájékoztatják, azokat a gyártó köteles garanciális körben javítani.

Kifejtették: a hibák esetén a gyártó folyamatos hibaelemzést végez a kiváltó okok feltárásáért, ez az időszak így az üzemeltetés mellett arról is szól, hogy a BKV és az Alstom szakemberei együttműködve kiküszöböljenek minden meghibásodást, hogy később az új metró évtizedeken át probléma nélkül futhasson az alagutakban.

A francia Alstom-cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.