Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Így borozik a magyar - Országos felmérés

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának megbízásából országos felmérés készült márciusban a borvásárlók körében. A főbb eredmények: Tokaj a legnépszerűbb, de a többség vörösbort iszik. Az átlagos magyar borfogyasztó 3266 forintot költ havonta borra.

A vizsgálat célja az volt, hogy általános képet adjon a magyar borfogyasztók fogyasztási szokásairól, a fogyasztás körülményeiről, a bor vásárlásának folyamatáról, a vásárolt borokról, a vásárlás tényezőiről, a borra költött összegekről. A felmérést készítők megkísérelték feltárni az egyes magyar borvidékek kedveltségét, a fogyasztók külföldi borokhoz való viszonyát, a borral kapcsolatos attitűdjeiket, valamint szegmentálni a borfogyasztói piacot.

A minta összesen 1550 főt tett ki, az adatfelvétel 2013. március 7. és 19. között zajlott.

Borvásárlási szempontok

Az első öt jellemzőnek közel azonos a súlya: bor színe, magyar bor legyen, édessége, a szőlőfajta és az ár. Az ár és a borvidék a legszélesebb körben mérlegelt szempontok.

A vásárolt bor kiszerelése


Saját fogyasztásra mindegyik kiszerelés hasonlóan elterjedt. Ajándékozás esetében két fajta kiszerelés a legelterjedtebb: a klasszikus 0,75 literes üveges kiszerelés mellett a termelői bor is igen elterjedt.

Borra költött összeg


Átlagosan 3266 Ft-ot költenek havonta borra. Otthoni fogyasztásra szánt hagyományos üveg (0,75 liter) borért jóval alacsonyabb összeget fizetnének.

Ajándékba és vendégségbe az 1000 Ft és 2000 Ft közötti borok elfogadhatóak, különleges alkalomra már elfogadható 2000 Ft fölötti áru bor

Borfogyasztás gyakorisága a bor íze és színe szerint

A legtöbben (53%) havonta néhány (1-3) alkalommal isznak csak bort, a borfogyasztók negyede heti rendszerességgel, míg egy kisebb csoportjuk (13%) naponta fogyaszt bort.

A férfiak gyakrabban isznak bort, mint a nők, a napi fogyasztók leginkább férfiak.

A borfogyasztók között az édesebb (édes, félédes) fajták szélesebb körben elterjedtek.

A száraz bort fogyasztják a legkevesebben (56%).

A vörösbor a legelterjedtebb (86%), ezt kevéssel követi a fehér, de a fogyasztás gyakorisága a vörösbor esetében messze a legmagasabb.

A rosé a többinél kevésbé elterjedt, a kérdezettek alig 60%-a fogyasztja.

Forrás: bor.hu

A következő oldalon a borvidékek népszerűségéről olvashatnak. A borok vásárlási folyamata

A fogyasztók többsége az Internetről és barátoktól, ismerősöktől szerzik az információikat. A bor beszerzési helyszínként legelterjedtebbek a hipermarketek, a válaszadók 1/3-a itt vásárol, ezt követik a helyi bortermelők, az ABC-k és szupermarketek, valamint a diszkontok.

Összességében a teljes borvásárlási folyamatban a férfiak aktívabbak.

Borvidékek kedveltsége

A legkedveltebb Tokaj, ezt szorosan követi Eger és Villány, ezeket jóval elmaradva követi Badacsony, Balaton-felvidék és Szekszárd.

Külföldi borok

A borvásárlók többsége szokott külföldi bort is vásárolni, de csak ritkán. A vásárlók leginkább az olasz, francia, kisebb arányban a spanyol és portugál borokat vásárolják.

Az olasz bor ajándékba és saját fogyasztásra egyaránt kedvelt, míg a franciát inkább ajándékba, a spanyol és a portugál bort inkább saját fogyasztásra vásárolják.

Legerősebb kihívást az olasz és a francia borok jelenthetik a magyar bornak.