Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Egyetért a főváros és Óbuda: kell a római parti mobilgát

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Tarlós István főpolgármester és Bús Balázs, a III. kerület polgármestere egyaránt cáfolta az InfoRádiónak azokat a sajtóhíreket, hogy az óbudai önkormányzat nem támogatja a dunai mobilgát megépítését. Nyilatkozataikból kiderült: abban van köztük véleménykülönbség, hogy népszavazásnak kell-e döntenie a római parti mobilgát megépítéséről.

A római-parti mobilgát megépítése nem presztízskérdés - jelentette ki Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, az érintett partszakaszt akarja megvédeni. Elmondta, az előző városvezetés is a mobilgát mellett foglalt állást, pályázatot is beadott rá. Több dokumentumból idézve cáfolta azokat a sajtóhíreket, hogy az óbudai képviselőtestület vagy a kerület vezetése nem támogatja a mobilgát megépítését.

A főpolgármester hangsúlyozta, az MTA és a Budapesti Műszaki egyetem véleményét is kikérték, a javaslataikat beépítik a tervbe. Emiatt egy-másfél évet csúszik az építkezés. Azt is tudatta, hogy a kibővített javaslatról újra tárgyal majd a közgyűlés. Ha a korábbi döntéssel szemben elutasítják az indítványt, akkor nem lesz mobilgát.

Jelezte azt is, hogy "nem fog békét hagyni" a népszavazásnak.

"Nem manipulált internetes szavazások eredményére vagyok kíváncsi, hanem az ott élők többségének a véleményére, és ha ők nem akarják, akkor nem fog megtörténni az építkezés. De ezt nekik kell megmondaniuk" - fogalmazott a főpolgármester.
Tarlós István jelezte: ha valaki kíváncsi a saját választói véleményére, akkor a helyi népszavazás kiírása a korrekt.

Bús Balázs óbudai polgármester benyújtott egy törvénymódosító javaslatot, amely alapján hozzájárulást lehetne kérni az érintettektől a gátépítésre. Tarlós István szerint ezt a polgármester nem egyeztette, és sok kérdés tisztázatlan. Például az, hogy milyen arányban fizessenek a 1920-as, 1930-as években legálisan épült lakóházak idősebb tulajdonosai és a nagyobb bevétellel rendelkező szórakoztató létesítmények. Ráadásul az is kérdéses, hogyan lehet ezt a pénzt beszedni. "Ha egyetlen ember nem fizet, akkor nem kell védművet építeni?" - vetette fel a polgármester.

Bús Balázs az InfoRádió kérdésére megerősítette, hogy támogatják a parton húzódó mobilgát megépítését. Azt is mondta, helyi népszavazást egy önkormányzat csak a saját feladat- és hatáskörében írhat ki, így árvízvédelemmel kapcsolatban csak a főváros írhat ki népszavazást, viszont így egész Budapesten szavaznának a kérdésről.
Õ viszont nem feltétlenül tartana árvízvédelmi kérdésben népszavazást.

"Lehet, hogy a köz véleményét érdemes megkérdezni, de nem gondolom,hogy ebben népszavazást kellene tartani" - fogalmazott, hozzátéve: a fővárosnak kellene a mobilgát építéséről döntést hoznia.

A parlamentnek benyújtott módosító indítványáról azt mondta, ez csak a lehetőséget teremti meg a főváros számára, hogy rendeletet alkosson a gátépítési hozzájárulásról. "A fővárosi önkormányzat határozhatja meg ebben az esetben, hogy kire és milyen mértékben állít közterhet. Én is azt gondolom, hogy azokat, akik a 20-as, 30-as években legálisan építkeztek ott, nem kell külön terhelni" - mondta Bús Balázs.

Az óbudai polgármester hozzátette azt is: amikor a gát nyomvonalát tervezi a főváros, óhatatlanul magáningatlanokat is érintenének. Szerinte a fővárosnak a magáningatlanokból le kellene jegyeznie részeket, nem pedig közpénzből az érintett telkeket kisajátítania.

Hanganyag: Windisch Judit