Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A MÁV már tesztelteti a Szolnokon készült új InterCity vasúti kocsikat

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Már tesztelik a Szolnokon készült új InterCity vasúti kocsikat. Két szerelvény is 200 kilométer/órás próbafutásokat végez Ausztriában és Németországban - mondta az InfoRádiónak a MÁV elnök-vezérigazgatója.

Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról is beszámolt az InfoRádiónak, hogy a jövő évtől 42 darab új, Stadler Flirt típusú motorvonattal bővül a budapesti elővárosi vasúti forgalom, és belekezdenek a 10 évesnél öregebb vasúti járművek külső- és belső felújításába. A MÁV vezetője a hagyományok megőrzését is fontosnak nevezte, példaként említve egy újabb 424-es gőzmozdony felújítását, a vasúttörténeti park, a gyermekvasút, a MÁV szimfonikusok fenntartását és a nosztalgia utazások szervezését.

Megújul a vasúti jegyvásárlás internetes rendszere is. Dávid Ilona elnök-vezérigazgató az InfoRádiónak azt mondta, már működik az online menetjegy értékesítési lehetőség, az otthon nyomtatott szelvények érvényességét a kocsik fedélzetén ellenőrzik a kalauzok. A közeljövőben egy ennél is korszerűbb megoldást szeretnének alkalmazni.

A főváros környéki vonalfejlesztésekről szólva a MÁV vezetője azt mondta, hogy egyelőre a váci, az esztergomi és a székesfehérvári pálya felújításán dolgoznak.

"Emlékeket ápolunk, elődeink emlékét és tetteit, amit ránk hagyományoztak. Ma este régmúlt idők vonatával érkeztünk erre a helyszínre, a Keleti pályaudvar gyönyörű Lotz termébe. A MÁV Zrt. és nosztalgia leányvállalata, a MÁV Nosztalgia Kft az Újra robog a 424-es! eseményével, a magyar gőzmozdonygyártás legendás mozdonyának, valamint két korabeli személykocsi felújításának avatási ceremóniával ünnepel" - emelte ki beszédében Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója.

Mint mondta: ez a mozdony, számtalan nosztalgikus műben tűnik fel, szépirodalomban, filmben, popzenében, az emberek emlékezetében. A vasúttársaság nemcsak azt tartja fontosnak, hogy megújítsa járműparkját, hanem azt is, hogy megőrizze elődei munkásságát, a régi korok járműveit. Ez a kettő így teljes és jól megfér egymás mellett. A vasút különleges világát tükrözi ez is, a hagyományok ápolásának felelőssége, és persze a jelen kor kihívásainak előtérbe helyezése - hangsúlyozta.

A MÁV elnök-vezérigazgatója beszélt arról is, hogy a mai vasútnak számos eredménye van, lendületet vettek a vasúti fejlesztések. Immár korszerűbb, a mai kor követelményeinek megfelelő vasúti pályán robognak a vonatok a Budapest - Székesfehérvár, a Budapest - Békéscsaba és a Budapest - Debrecen vasútvonalon.

A megújult "Bivalyról" Dávid Ilona elmondta: büszkék lehetünk ezekre a járművekre, hiszen a magyar gőzmozdonyok közül a 424-es volt a legismertebb. 1958-ig összesen 514 darabot gyártottak, ebből 149-et külföldi megrendelésre. Vitték hírét országunknak máshol is a világon. A 424-es igen hosszan szolgált, 1924-től a személyvonati gőzvontatás 1984-es megszűnéséig. Érdekességként említette, hogy utolsó nagyobb újításként, az 1960-as években a 411-es gőzmozdonyokkal együtt átalakítottak néhány 424-es mozdonyt pakura-tüzelésűvé, melynek köszönhetően megnőtt a mozdonyok teljesítménye. Ilyen mozdony a most felújított és felavatásra váró 424-247-es vasparipa is.

A vasutasok nagy hagyományápoló hírében állnak, ez most is bebizonyosodott - emlékeztetett végül az elnök-vezérigazgató.

{{video:http://youtube.com/v/0t_C8QG0zcc}}

Hanganyag: Szabó Gergõ