Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

FM: fontos, hogy a libatenyésztés visszanyerje korábbi jelentőségét

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A Földművelésügyi Minisztérium (FM) szerint a pénteken Budapesten megnyílt libamájfesztivál is segít abban, hogy a magyar víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés visszanyerje korábbi jelentőségét, és tovább növelje a vidék eltartó képességét.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága a libamájfesztiválon indította útjára a magyar baromfihúst népszerűsítő kampányát.

Az FM pénteki közleménye szerint Bognár Lajos helyettes államtitkár a megnyitón hangsúlyozta: a víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés - amely az Alföld középső és déli részén körülbelül tízezer ember megélhetését biztosítja - nemzetgazdasági érdek, "a libamáj pedig Magyarország prémiumkategóriás terméke, amelyre büszkék vagyunk".

Hozzáfűzte, hogy az 1980-as évekre Magyarország a világ legnagyobb libamáj-termelő országává lépett elő.

A közlemény szerint Bognár Lajos a fesztivál megnyitóján fontosnak nevezte, hogy az ágazat visszanyerje korábbi jelentőségét, és ezáltal tovább növelje a vidék eltartó képességét. Úgy vélte, ez a cél legbiztosabban a hazai fogyasztás és a kivitel együttes növekedésével érhető el.

A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a gabona után a húsfélék jelentik a magyar mezőgazdaság legfontosabb kiviteli termékét. 2013-ban e kivitel 85 százalékát a sertés- és baromfihús adta. Szólt arról is, hogy a kormány nagy erőkkel dolgozik újabb, még kihasználatlan piacok megszerzésén, és ennek köszönhetően több jelentős piaccal rendelkező távol-keleti ország mellett Egyiptomba is megindulhat a baromfitermékek kivitele, idén pedig a Kínába irányuló export elől is elhárult az adminisztrációs akadály.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága kampányt indított a libamájfesztiválon a magyar baromfihús népszerűsítésére. Az akció célja, hogy tovább erősítse a fogyasztók bizalmát a magyar termékek iránt, valamint bemutassa a baromfitermékek hangsúlyos szerepét a modern gasztronómiában.

A vezérigazgatóság pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményéből kiderül: baromfihúsból a háztartások - mennyiségben - közel 5 százalékkal vásároltak többet 2013-ban mint az előző évben.

A budapesti Erzsébet téren vasárnap estig kóstolhatók a legkülönfélébb, libából készült ételek.