Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Tesco-igazgatókat függesztettek fel a negyedmilliárd fontos profittévedés miatt

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Több vezető alkalmazottat, köztük négy igazgatót függesztettek fel a Tesco áruházláncnál kirobbant eredménybecslési botrány miatt.

A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat átfogó vizsgálatot is indított a Deloitte könyvvizsgáló cég bevonásával annak kiderítésére, hogy miként lehetett negyedmilliárd fonttal (százmilliárd forinttal) elnézni a láncolat által a piacnak kiadott legutóbbi előzetes eredménybecslést.

A Tesco hétfőn a Londoni Értéktőzsdén (LSE) arról tájékoztatta a befektetőket, hogy az igazgatótanács előzetes megállapításai szerint az augusztus 29-én közzétett útmutatás 250 millió fontra tehető összeggel túlbecsülte az augusztus 23-ával zárult fél év várható eredményét.

A cég a vizsgálat miatt október 1-ről október 23-ára halasztotta az erre a hat hónapra vonatkozó köztes eredményjelentésének ismertetését.

Dave Lewis, a Tesco-csoport vezérigazgatója, aki szeptember 1. óta áll a hálózat élén, az LSE-n közzétett tájékoztatóban "súlyosnak" nevezte a most feltárt ügyet, és közölte, hogy a cég a vizsgálat eredményeinek ismertté válása után "határozott lépéseket" tesz.

Lewis ezeket nem részletezte, de a Tesco már hétfőn bejelentette, hogy több más vezető munkatársa mellett felfüggesztett állásából négy igazgatót. A BBC értesülése szerint köztük van Chris Bush, a Tesco nagy-britanniai üzletágának vezérigazgatója is.

A Tesco részvénye a hétfő délelőtti kereskedésben 8,6 százalékos veszteségben járt a Londoni Értéktőzsdén, de a nyitás után mértek 10 százalékos árfolyamzuhanást is.

A cég nehéz évet él át. Augusztusban három éven belül a harmadik nyereségfigyelmeztetését adta ki, amelynek nyomán 11 évi mélypontra süllyedt a Tesco-részvények árfolyama, és nem sokkal korábban lemondott az előző vezérigazgató, Philip Clarke, miután a cég helyzetének javítását célzó, általa elindított egymilliárd fontos fejlesztési program nem hozta a várt eredményeket.

Elemzői vélemények szerint a Tesco elsősorban a diszkontáruházak térnyerését szenvedi meg, és problémáit tetézi, hogy lassan reagált e piaci folyamatra.