Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Budaörs tárgyalna a kormánnyal

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Átlagosan 15, egyes részeken azonban 35 százalékkal nőtt a forgalom a Budaörsöt átszelő főútvonalon az M7-M1-es autópályák bevezető szakaszának fizetőssé tétele miatt, ezért az önkormányzat tárgyalásokat kezdeményez a kormánnyal az érintett sztrádaszakasz ingyenessé tétele érdekében - tájékoztatott a város polgármestere egy most lezárult mérés adataira hivatkozva kedden.

Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület) az adatok fényében igazolva látja korábbi aggályaikat, melyek szerint a települést kettészelő auótpálya-bevezetőre is kivetett útdíj miatt a forgalom jelentős része átterelődik Budaörs belsejébe, számos hátrányt okozva a lakosoknak - áll egyebek mellett az MTI-hez küldött közleményben.

A polgármester közlése szerint január 21. és 23. között forgalomszámlálást végeztettek ugyanazzal a céggel, ugyanazzal a módszerrel, s a településnek ugyanazokon a pontjain, mint 2013-ban, és bár a korábbi mérés márciusban, a januárinál jóval forgalmasabb időszakban történt, a mostani vizsgálat mégis markáns növekedést mutatott.

A vizsgálatot végző Pannon Engineering Kft. jelentésében egyebek mellett az áll, hogy az 1. számú (Budaörsön átvezető) főút forgalma - egyetlen keresztmetszet kivételével - minden szakaszon átlagosan 15 százalékkal, egyes részeken 25-35 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 2-3 ezerrel több jármű halad át a városon, mint korábban, ami "drámai változás" - értékeli a mérés összegzésére utalva Wittinghoff Tamás.

Szerinte a két számlálás között bekövetkezett forgalomnövekedés oka elsősorban nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező emelkedésében, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződésében keresendő, amiben döntő szerepet játszhatott az M1-M7-es autópályák budaörsi szakaszának fizetőssé tétele.

A polgármester emlékeztetett: noha még az útdíj bevezetése előtt figyelmeztettek a várost érintő várhatóan súlyos következményekre, a kormányzati érvelés szerint azért nem teljesítették Budaörs kérését a fizetési kötelezettség eltörlésére, mert szerintük nem terelődik át az autópályáról a forgalom a településre.

"Mivel ezt az érvelést eddigi tapasztalataink és a mérési adatok határozottan cáfolják (...), kezdeményezem, hogy induljanak tárgyalások a kormányzat és Budaörs város önkormányzata között, hiszen beigazolódott az, amitől megalapozott érvek mentén joggal tartottunk, s melyre a szakma egyként hívta fel a döntéshozók figyelmét. Egy könnyelműen és átgondolatlanul bevezetett intézkedés jelentősen rontja a Budaörsön élők életminőségét" - írta közleményében a polgármester.

Hozzátette: a problémát könnyedén lehetne orvosolni a Budaörsöt kettészelő, belső, városi útként is működő M1-M7 bevezető szakaszára is kivetett útdíj eltörlésével. "Budaörs komolyan veszi magát, és komolyan vette a kormánnyal megindult egyeztetéseket is. Mi úgy képzeltük, hogy a szakmai vita nem megérzéseken és vélekedéseken alapul, hanem objektív számokon" - közölte Wittinghoff Tamás.