Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Leálltak a MÁV menetjegykiadó-automatái

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Szerverhiba miatt átmenetileg nem érhető el a MÁV és a MÁV-START honlapja, és nem működnek a vasúti menetjegykiadó-automaták sem, az Elvira menetrendi kereső és jegyértékesítő rendszer azonban üzemel - közölte a MÁV szerdán az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint szerdán kilenc óra előtt leállt a MÁV számítástechnikai szervere, a szakemberek a szerver gyártóját bevonva jelenleg is dolgoznak a hiba elhárításán.

A leállás a MÁV (www.mav.hu) és a MÁV-START (www.mav-start.hu) honlapját, az e-Ticket jegyeladási rendszert és a vasútállomási jegykiadó automatákat érinti, emiatt nem lehet a korábban az interneten megvásárolt vasúti menetjegyeket átvenni az automatákból.

Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás továbbra is elérhető a www.elvira.mav-start.hu linken.

A MÁV közölte, hogy a műszaki hiba miatt a pénztárak előtti sorban állási idő hosszabb lesz, minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron figyelik az utasforgalom alakulását, és - lehetőségei szerint - több pénztárt nyitnak ki.

A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti belvárosi menetjegyirodát is (V. kerület, József Attila u. 16.), amely szerdán 9-től 18 óráig tart nyitva.

A MÁV tájékoztatása szerint azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni. Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra, ha megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, a jegyvizsgáló úgynevezett utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján, az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen.

Ha később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni. Az intézkedéshez az utasok közreműködését kéri a MÁV.

A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazók - ha még nem vették át a menetjegyüket - csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg az utazásukat.

Az újonnan váltott menetjegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, amennyiben az utazást követően az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja), és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára.

A MÁV-START kéri, hogy az át nem vett jegyeket utólagosan már ne vegyék ki a kioszkokból.

Az internetes jegyeladási rendszerben naponta átlagosan 3 ezer belföldi és 120-150 nemzetközi jegyvásárlási tranzakció zajlik, a jegyautomatákból pedig napi átlagban 5 ezren vásárolnak jegyet a pénteki napok kivételével, amikor akár másfélszeresére nő az elektronikus jegyértékesítés - közölte a MÁV.