Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Nem meglepő, milyen szervezetek vezetik az egyszázalékos toplistát

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A 2014-es személyi jövedelemadó bevallás során 10 százalékkal nőtt a civil 1 százalékos torta, és így több mint 7 milliárd forintot osztanak szét a kedvezményezettek között - mondta a civil kommunikációval foglalkozó Human Dialog ügyvezetője. Miha Tamás hozzátette: továbbra is beteg gyermekekkel foglalkozó intézményeknek, szervezeteknek ajánlják fel a legtöbben az egyszázalékot.

"Mintegy százezerrel többen ajánlották fel az egyszázalékukat, és ezzel elsőként léptük át a kétmilliós határt. Hagyományosan a súlyos vagy krónikus betegségekkel küzdő gyermekekkel foglalkozó alapítványok, egyesületek szerepelnek a lista élén. Ez korábban is így volt, talán idén még jobban koncentrálódott, tetten érhető, hogy ezek a szervezetek többet is tettek bele a kommunikációs tevékenységükbe, ami tükröződik az eredményekben is. A toplistán gyermekmentéssel és állatokkal foglalkozó szervezetek is vannak, hagyományosan jól szerepel az állatok mentésével foglalkozó két nagy szervezet, a Rex és a Noé. Itt az az érdekesség, hogy a Noé Állatmenhely már második éve megelőzi a Rex-et, aki dobogós helyezett volt korábban" - jelezte Miha Tamás.

A Human Dialog ügyvezetője elmondta: "összességében több mint hétmilliárd forintról beszélünk, a civil egyszázalékban ennyi oszlik szét, aránytalan eloszlásban, hiszen az élen lévők szerzik meg ennek a nagy részét. Az első helyezett több mint százötven millióhoz jut, aztán egyre csökken az összeg, de a top tízbe be lehet kerülni már hatvan milliónál nagyobb eredménnyel. Ebből is látszik, hogy a listán lefelé haladva drasztikusan csökken az egyes szervezeteknek jutó adóhányad, egyre kisebb összegekhez jutnak a szervezetek."

"Akkor sikeres a kommunikációjában egy civil szervezet, ha törekszik arra, hogy minél nagyobb legyen a márkaismertsége, ezt folyamatos, egész évben tartó tevékenységgel: médiaszereplésekkel, hasznos és látványos akciókkal tudja elérni, januártól május 20-ig, az adóbevallás időszakában pedig mozgósító kampányokat kezdeményez. Nagyon úgy tűnik, hogy az online lehetőségek elterjedésével egyre több szervezetnek nyílik erre lehetősége" - tette hozzá Miha Tamás.

Hanganyag: Panulin Ildikó