Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Tesztelni kellene a dízelmotorok tesztjét is

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A német autóklub számos, ma kapható, a legújabb Euro 6-os szabványnak megfelelő dízelautót vizsgált be, és az derült ki, hogy a tesztben résztvevők jelentős része túllépte a szabványban rögzített értéket. Ez azt jelenti, hogy ezek az autók is megbuknának egy, a Volkswagen botrányát kirobbantó teszthez hasonló felmérésen. Szécsényi Gábor, az Autó magazin munkatársa az InfoRádiónak elmondta: a valós üzemállapotok távol állnak a szabványban előírt és jelenleg alkalmazott próbapados vizsgálati módszerektől.

"Az a fajta mérési ciklus, vizsgálati módszer - amely egyébként egy próbapados, laboratóriumi vizsgálat -, amivel ma az autók emisszióját mérik, nem igazán valósághű. Ázsiában, Amerikában és Európában is másként mérnek. A német irányvonal jónak tartana egy, a valóságos körülményekhez jobban igazodó ciklust. Ezzel a módszerrel mértek meg olyan autókat, amelyek a mai európai szabványok szerint mind megfelelnek az európai normáknak. Az derült ki, hogy egy valósághűbb mérés alapján minden autó sokkal többet bocsát ki, mint amennyit a szabványos ciklus alapján engednek, vagy az autógyárak vállalnak" - mondta el a szakújságíró.

"A valóságban a tapasztalatok szerint az üzemállapotok - ahogyan gyorsítunk, fékezünk, araszolunk a dugóban vagy haladunk az autópályán - - távol állnak azoktól a szituációktól, amiket a próbapadon ma szimulálnak, hiszen ott egy görgős padon áll az autó egy mérőlaborban és a terheléseket műterhelésként kapja meg a gépkocsi. Tehát a valós szituációk és a ma használatos mérési szituációk annyira távoliak ma egymástól, hogy ilyen jelentős emissziós eltéréseket adnak" - magyarázta Szécsényi Gábor.

Hozzátette, hogy a fogyasztásmérések egyébként ugyanilyen valóságtól elrugaszkodottak, vagy kevéssé a valós forgalmi körülményekhez igazodók. Ebből adódik a tesztfogyasztás és a gyári fogyasztás közötti eltérés.

Az Autó magazin munkatársának meglátása szerint az Európai Unióban most politikai szempontból is felgyorsul az a törekvés, hogy valósághűbbé kell tenni a mérési ciklust. 

Hanganyag: Hlavay Richárd