Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Egyszerűbb lehet az elektromos töltőállomások telepítése

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A villamosenergia-törvény módosítását javasolja a Jedlik Ányos Klaszter a kormánynak, hogy ne csak áramkereskedő cégek létesíthessenek elektromosautó-töltőállomást - mondta az InfoRádió Energia Infó című műsorában Bottyán Balázs, a magyarországi e-mobilitás fejlesztését célzó szövetség ügyvezetője. Ha ezt a könnyítést elfogadja a törvényhozás, akkor éttermek, szállodák, bankok, közintézmények is létesíthetnek ilyen töltőpontokat.

A kormány elkötelezett célja az, hogy a klímakvóták értékesítéséből származó bevételekből töltőinfrastruktúra és demonstrációs projektek épüljenek Magyarországon - idézte fel Bottyán Balázs.

A jelen szabályozási környezet és a villamos-energiáról szóló törvény értelmében ma töltővel csak olyan vállalat kereskedhetne, amelyiknek erre kereskedelmi engedélye van, vagyis aki egyébként is villamos-energiával kereskedik, ehhez minden jogosítványa megvan. Nincs sok ilyen vállalat - tudomásom szerint - negyven-ötven lehet. Kereskedelmi engedélyt kiváltani igen költséges dolog - ismertette az ügyvezető.

A Nemzetgazdasági Minisztérium elsődleges célja az volt, hogy amikor kiírja a tendert, akkor sokkal szélesebb körre tudja adott esetben kiírni a pályázati lehetőségeket a töltőinfrastruktúra fejlesztése-építése tekintetében, mint ahogy azt ma tehetné. Tehát alapvetően fontos cél, hogy módosítsuk azt a jogszabályt, ami korlátozza a töltési energia eladását, biztosítását, viszonteladását - hangsúlyozta.

Hozzátette: mindegy, hogy valaki haszonszerzés vagy imidzsépítés céljából kíván töltést biztosítani a saját területén - legyen az egy bevásárló-központ, szálloda, étterem vagy akár kávézó.

Az imidzsépítés annyira fontos szempont, hogy az elektromosautó-tulajdonosok jelenleg szinte kizárólag olyan pontokat tudnak használni, ahol az imidzsépítés céljából van töltő - mondta Bottyán Balázs.

Hozzátette: én még nem tudtam fizetni elektromosautó-töltésnél. Nem mintha az ember ezt a dolgot annyira keresné, de nagyon örülünk, hogy ez most díjmentesen történik. A vállalatok ezzel próbálják az imidzsüket építeni.

Azt gondolom, hogy hosszú távon azért ez nem maradhat fent. Szerintem sokkal egyértelműbb lenne az, ha egy egységes elszámoló-rendszer lenne Magyarországon, még ha az árak versenyezni is fognak egymással - véli a szövetség ügyvezetője.

Véleménye szerint a piacot nagyon nehéz felülről szabályozni, de azáltal, hogy most a bürokráciacsökkentő csomagban lévő villamosenergia-törvény módosítása keresztülmegy, tényleg nagyon széleskörűvé válhat az a bázis, akire építeni lehet, akiket érdekelhet adott esetben egy töltő üzemeltetése és töltési szolgáltatás biztosítása.

Aztán ők majd el fogják dönteni azt, hogy ezért pénzt fognak kérni, vagy adott esetben egy éttermi fogyasztás összege lesz az, ami meghatározza, hogy igénybe vehető-e az étterem előtt biztosított töltési szolgáltatás - fogalmazott Bottyán Balázs.

Hanganyag: Hlavay Richárd