Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat, a piac felpörgése az Apple, a Google, a Samsung alkalmazásainak megjelenésétől, továbbá a közösségi piacterekbe, például az Uberbe integrált fizetési lehetőségektől várható - derült ki a FinTech Group-GKI Digital közös elemzéséből.

2014 óta tíz magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító online vásárlói közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok, vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait, több mint 70 százalékuk pedig többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat. A legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4 százaléka próbálta ki - olvasható a tájékoztatásban.

A felmérés szerint az online vásárlók körében az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása a legismertebb mobilfizetési megoldások. A magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketing költéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni - írják.

A kutatás készítői szerint a magyar mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével, mivel az online vásárlók inkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a magyar bankoktól vagy mobilszolgáltatóktól.

A kutatásban kitértek arra is, hogy a mobilvásárlási alkalmazások közül a legtöbbet a Tesco Bevásárlás alkalmazást töltötték le, eddig körülbelül 100-200 ezren. A népszerű mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMAG alkalmazása is, amelyeket mintegy 50-100 ezer okostelefon felhasználó töltött le Magyarországon.

A kutatás szerint a magyar mobilfizetési, vagy a mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése, vagy a szolgáltatói kötöttség (bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő alkalmazást.

A kutatást a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 online vásárló körében végezte.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!