Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

A biztosítási és az iskolai ügyeket nem online intézzük

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A legtöbben személyesen intéznek ügyet, de a leggyakrabban mégis online - derült ki az eNet kutatásából. Az elemző cég kutatásvezetője azt mondta: a leggyakoribb online ügyintézés az internetes bankolás, ezt követi a számlabefizetés és mérőóraállás-bejelentés.

"A felmérés leginkább meglepő eredménye az volt, hogy az emberek, ha tehetik, személyesen intézik az ügyeiket. Ha a személyes, a telefonos és az online ügyintézést egymás mellé tesszük, ezt használják a legtöbben, viszont a leggyakrabban online intéznek ügyeket. Attól, hogy online intézünk ügyeket, nem tűnik el a telefonos és a személyes ügyintézési mód" - emelte ki Pintér Róbert.

Az eNet kutatásvezetője hozzátette: "az ügyintézési típusok között is vannak különbségek. Azt láttuk, hogy a bankolás a legszélesebb körben elterjedt ügyintézési terület, ez azt jelenti, hogy az online ügyeket intéző, felnőtt internetezők körének háromnegyede hajt végre banki tranzakciókat: megnézi a bankszámlakivonatát, utalásokat indít. Kicsit kevésbé elterjedt (két netezőből egy használja) néhány egyéb ügyintézési terület, például a reklamáció, a számlabefizetés, a mérőóraállás-bejelentés, számlaegyenleg-lekérdezés. Ennél még kevésbé elterjedt az online biztosítás megkötése, tízből négyen csinálják online, és hárman adnak be adóbevallást az interneten. A legkevésbé elterjedt az iskolai ügyek intézése, tízből csak ketten teszik, ezen a területen még fel lehetne zárkózni."

Pintér Róbert megjegyezte: "a miértekre nem kérdeztünk rá, arra viszont igen, hogy mik az elsődleges elvárások az ügyintézéssel kapcsolatban. A legfontosabb az volt, hogy a személyes adatok biztonságban legyenek. Fontos még, hogy könnyen áttekinthető legyen az online ügyintézős felület, és mindig, a hét minden napján, minden órájában elérhető legyen, valamint az, hogy azonnali visszajelzés legyen, tehát ha történik valami, akkor lássuk a reakciót."

Kevésbé volt fontos, hogy elakadás esetén legyen hívható telefonos segítség, ahogy az sem volt sokaknál szempont, hogy a felület szép is legyen - tette hozzá az eNet kutatásvezetője.

Hanganyag: Panulin Ildikó

Városlátogatások

Itt a tavasz, a városlátogatások ideje. Fedezze fel velünk Európa legizgalmasabb városait!

Csapatépítés, esküvő, konferencia?

A Travelo rendezvény melléklete jobbnál jobb tippekkel könnyíti meg rendezvényei szervezését!