Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Egyre népszerűbb az utasbiztosítás

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Az utazók csaknem fele köt utasbiztosítást, ha külföldre megy, ami már némi javulást jelent az előző évekhez képest - mondta az InfoRádióban a Mabisz utasbiztosítási tagozatának elnöke. Horváth Péter hozzátette: akik Európán kívülre, vagy hosszabb időszakra utaznak gyakrabban kötnek utasbiztosítást, de akik pár napra, szomszédos országba mennek, még mindig inkább nem foglalkoznak ezzel.

„Egy picit javult a biztosításkötési kedv, ami azt jelenti, hogy az utasok veszélyérzete nagyobb, mint az elmúlt években volt. A 2015-ös végleges adatokkal még nem rendelkezünk, de előzetes információkból úgy tűnik, hogy a biztosításkötés ma már az összes kiutazás 50 %-a körül járhat” - mondta Horváth Péter, a Mabisz utasbiztosítási tagozatának elnöke.

Hozzátette: ez azért érdekes, mert Magyarországról több mint tízmillió utast számolunk 1 napos rövid utazásokra és 6 és 7 millió között van azok száma, akik több napos utazásokra mennek külföldre.

„Akik Európát elhagyják, biztosan kötnek utasbiztosítást. Elenyésző lehet azok száma, akik ezt a kockázatot be merik vállalni. Azokat, akik Európán belül hosszabb időre utaznak és távolabbi országokba mennek, még nem mindig sikerül megfognunk és nem mindig sikerül érzékeltetnünk azt a veszélyt, ami akár 24 órán belül is érheti a külföldön tartózkodót” - mondta a Mabisz utasbiztosítási tagozatának elnöke.

A kiegészítőkkel és a tudatossággal kapcsolatban a szakértő azt mondta, ez a kérdés attól függ, hogy milyen csatornákon keresztül kötik az emberek az utasbiztosításokat.

„Az utazási irodán vagy a brókeren keresztül kötött biztosítás minden esetben feltárja azt a motivációt, hogy miért utazik az ügyfél külföldre. Ha búvárkodás vagy más sporttevékenység a célja, esetenként az alapbiztosítás csak egy kiegészítő modellel érvényes” - hangsúlyozta Horváth Péter.

Mint mondta, amikor teljesen egyénileg a biztosító honlapján köti meg az ügyfél a biztosításokat, nem mindig figyel oda erre, noha a honlapok általában maximálisan felhívják rá a figyelmet.