Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Vizsgálják a metróbaleset okát

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
A közlekedésbiztonsági hatóságok is vizsgálják a reggeli metróbaleset okát – közölte a BKV vezérigazgatója. Bolla Tibor azt is jelezte, hogy várhatóan csak holnap áll helyre a forgalom az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc stadion között. A Metróért Egyesület elnöke az InfoRádiónak azt mondta: nem jók az új metrószerelvények fékberendezései.

Bolla Tibor a Pillangó utcai megállónál tartott sajtótájékoztatón elképzelhetőnek nevezte, hogy a szerelvény vezetője hibázott, aki feltehetően a kelleténél nagyobb sebességgel közelítette meg a megállót.

A Pillangó utcánál kilenc ember sérült meg a ráfutásos balesetben.

A vezérigazgató hangsúlyozta: a vonat fékrendszere megfelelően működött, ugyanakkor az érintett szakasz csúszásveszélyes, ezért a metróvezetők kézi vezérléssel irányítják a vonatokat.

Hozzátette: a vágányok téli időszakban gyakran lefagynak, illetve a múlt héten a szél faleveleket hordott a sínekre.

Bolla Tibor arról is beszélt, hogy a vizsgálat miatt várhatóan holnap áll helyre a forgalom az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc stadion között.

Az elnök-vezérigazgató szólt arról is, hogy a második jármű vezetője azt mondta, az állomásra érkezés előtt, fékezés közben érezte, hogy csúszik a pálya, és már nem tudott megállni.

"Többé nem lehet a problémát a szőnyeg alá söpörni"

A Metróért Egyesület elnöke az InfoRádiónak azt mondta: nem jók az új metrószerelvények fékberendezései, ezért csúsztak meg a kocsik és ütköztek egymásnak a Pillangó utcánál.

„Már pénteken a főpolgármester úrnak írásban jeleztük, hogy szeretnénk kérni egy, a BKV-tól független szakmai vizsgálatot, amelynek a célja az lenne, hogy az Alstom szerelvényeknél jelentkező fékproblémákat – egész pontosan az elpörgés és a csúszásvédelemnek a gyakorlatilag működésképtelenségét – vizsgálat állapítsa meg, és a teendőket ennek megfelelően határozzák meg” - mondta Bíró Endre.

A Metróért Egyesület elnöke szerint a balesetnél valószínűleg éppen a  fékberendezés nem működött megfelelően.

„A jármű annak ellenére, hogy a specifikációjában szerepel az, hogy jól működő csúszásvédelemmel kell működnie, ezt a feladatát nem teljesíti” – közölte az egyesület véleményét az elnök.

Bíró Endre közölte, véleményük szerint ezek a hibák már a tesztidőszakbak kiderültek, és erre többször fel is hívták a figyelmet.

„Úgy érezzük, hogy ezt a problémát a szőnyeg alá söpörték. De a mai esemény nem engedi meg azt, hogy ezt a továbbiakban is a szőnyeg alá lehessen söpörni” - jelentette ki a Metróért Egyesület elnöke.