Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Azonnal nem kérhetjük vissza egy hibás ajándék árát

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Ha meghibásodik egy termék, a fogyasztók nagy többsége azonnal a pénzt szeretné visszakapni, erre azonban nincs lehetőség - figyelmeztet a CP Contact ügyvezető partnere, Siklósi Máté.

A karácsonyi időszak után az elsődleges probléma, hogy visszacserélhessük a duplán megkapott, nem jó méretű, bármilyen szempontból nem megfelelő terméket, levásárolhassuk az árát, vagy visszakaphassuk a kifizetett vételárat – emlékeztetett Siklósi Máté.

„Amikor ez lecseng, akkor jönnek elő a minőségi kifogások. Előjönnek az olyan észrevételek, hogy nem működik, nem pontosan működik a vásárolt termék. Ekkor már a szavatossági jótállási reklamációk jönnek” - közölte a CP Contact ügyvezető partnere.

Elmondta, hogy két jogi fogalmat tudunk elkülöníteni.

„Az egyik a szavatosság, ami tulajdonképpen minden vásárolt termékre érvényes, amennyiben azt fogyasztói szerződés keretében vesszük. Általában két év szavatossági idő vonatkozik mindenre. Ez azonban kicsit kevesebb jogot biztosít, mint az egyéves kötelező jótállás, hiszen csak fél évig van lehetőségünk arra, hogy bizonyítási kényszer nélkül reklamáljunk” - fejtette ki Siklósi Máté.

„Azokra a termékekre, amelyek tartós fogyasztási cikkek, kétezer forint felett van jellemzően a vételáruk, egyéves kötelező jótállás vonatkozik. Eszerint a kötelező jótállás teljes ideje alatt mindaddig ki kell cserélni, javítani kell, adott esetben pedig vissza kell fizetni a vételárat a fogyasztónak, ameddig be nem bizonyítja, hogy ez a hiba az átvétel után keletkezett” - közölte a CP Contact ügyvezető partnere.

Siklósi Máté elmondta, hogy a fogyasztók nagyon nagy többsége egyből a pénzt szeretné visszakérni, ha meghibásodik egy termék.

„Ez viszont nem helyes eljárás, ugyanis a polgári törvénykönyv hibás termék esetén kötelezi a kereskedőt arra, hogy javíttassa vagy cserélje a terméket” - ismertette.

Hozzátette: nem igaz azonban az, hogy elsőre csak javítást kérhetünk, mert kérhetünk elsőre cserét is. Ugyanakkor a pénzt elsőre nem kérhetjük vissza.

Az internetes vásárlással kapcsolatban a CP Contact ügyvezető partnere elmondta, hogy az Európai Unió szervei létrehozták az úgynevezett 14 napos elállási jogot.

Hozzátette: ezt a jogot a jogalkotó nem biztosítja egy nem webáruházban vásárolt termék esetén.

Siklósi Máté azt tanácsolta, a rendelési és a szállítási határidőre azonban nagyon figyeljünk karácsony előtt, ugyanis egyes webáruházakban a „raktáron van” és az „azonnal szállítható” feliratok nem mindig fedik a valóságot.