Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Minden magyar cégnek kötelessége összekapcsolódni a kormánnyal

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Minden gazdálkodó szervezetnek regisztrálnia kell a cégjegyzékbe. A nyilvántartás ugyan 2018. január elsejétől lesz kötelező, de a már létező gazdálkodó szervezeteknek még idén augusztus 30-ig be kell jelenteniük elérhetőségeiket – mondta az InfoRádiónak Ruszin Zsolt adótanácsadó.

A cégkapu a cégekre vonatkozik. Minden olyan gazdálkodó szervezet, amely jogi személynek számít, köteles lesz ezen a módon kommunikálni a közigazgatási szervekkel – közölte Ruszin Zsolt.

A szakártő elmondta: a koncepció újdonsága, hogy

míg eddig az állam a cég képviselőjével kommunikált az ügyfélkapun keresztül, most a jogi személyt szeretné megszólítani.

Mostantól a céggel fognak kommunikálni és a cégnek kell majd kommunikációt irányítania.

Hozzátette: a jelenlegi regisztráció előzetes, ráadásul még tesztüzemről van szó. A jogszabály szerint 2018. január 1-jétől fog megváltozni a cégek kommunikációja.

A kormányzati szándék szerint ettől kezdve mindent a céges ügyfélkapun keresztül fognak elintézni. Nagyon kevés olyan ügy marad, ami a továbbiakban is papíralapon fog zajlani – mondta az adótanácsadó.

Példaként említette, hogy ha egy céges autó után gyorshajtási bírságot kell fizetni, arról 2018-tól nem lesz papír: helyette

a cégkapura érkezik egy elektronikus értesítés, egy határozat arról, hogy az autó szabálytalanul közlekedett.

„Észtországban már több éve ez a rendszer fut: nemcsak jogi, hanem magánszemélyekkel sem kommunikálnak papíralapon. Természetesen ott is fenntartják az ügyfélszolgálatot a papír alapú ügyintézéshez az elektronikus ügyintézésre alkalmatlan személyek számára, de nem ez a trend” - említette Ruszin Zsolt.

regisztráció

Az adótanácsadó emlékeztetett rá: a cégeknek augusztus 30-áig kell regisztrálniuk a cegkapu.gov.hu oldalon.

„Mivel a könyvelők ehhez a kommunikációhoz már most is értenek, vállalhatják az ezzel járó feladatot, és kezelhetik ezt a felületet, tehát lehetnek kvázi a cég titkárai,

utána pedig valamilyen hagyományos módon - például egy telefonhívással -  tájékoztathatják az ügyvezetőt. De ez mindenképpen egy plusz szolgáltatás" 

- tette hozzá az adótanácsadó.