Okosrádió

Meghallgatom Élő adás

Évekig tartó káosz jön a két legforgalmasabb autópályán

Okosrádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Már dolgoznak az M1-es és az M7-es autópálya kiszélesítésének előkészítésén, de csak a tervezés másfél-két évig tart, utána jöhet csak a háromsávos sztrádák kivitelezése, amely hosszú ideig okoz majd fennakadásokat a két legforgalmasabb útvonalon.

Az M1-es autópálya kiszélesítésének meg­tervezésére kiírt közbeszerzési eljárás, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. legkésőbb 2018 elején kötheti meg a szerződést a nyertes ajánlattevővel – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Az igen nagy volumenű munka és az engedélyeztetés várhatóan másfél-két évet vesz majd igénybe. Az építkezés a területszerzés és a kivitelezési közbeszerzés eredményes lezárása után, legkorábban 2021-ben kezdődhet meg.

A kormány a magyarországi vállalkozások versenyképességének megtartása és erősítése, a tranzitforgalom biztonságos elvezetése érdekében 2016 végén döntött az M1-es és az M7-es kapacitásbővítéséről. A kormányhatározat szerint az M1-es Budapest (M0-s csomópont) és Győr (M19-es gyorsforgalmi úti csomópont) között, az M7-es pedig a fővárostól a 710. számú főúti csomópontig tartó szakaszon mindkét irányban három forgalmi sávosra bővítendő.

Az M1-esen a bővítés előtt jelentős útjavítások várhatók, a munka a rendszeres karbantartásnál nagyobb beavatkozás lesz: a jobb pálya (Hegyeshalom felé) két, összesen 14 kilométernyi szakaszon mintegy hárommilliárd forintból újulhat meg.

Közben folyik a másik zsúfolt autópálya, az M7-es bővítésének előkészítése is. A NIF Zrt. a feltételes tervezési közbeszerzési eljárást már lefolytatta, de a szerződés a nyertes ajánlattevővel még nem hatályos. 

A beruházások megalapozott költségbecslése és építési ideje csak később, a tervek és az építési engedély birtokában adható meg – hangsúlyozta a fejlesztési tárca.